060

APPROACH/RUNWAY Selection




Not all airports utilize a STAR for arrivals.
全ての空港が到着のための STAR を利用できるわけではありません
However, all airports utilize some type of approach and runway for arrival.
しかしながら、すべての空港は到着のためのアプローチのタイプと滑走路のいくつかを利用できます
Selection of an arrival procedure and/or an arrival runway is also done using the DEP ARR page.
到着プロシージャー と/または到着滑走路の選択も DEP ARR ページを使用することにより行います
Along the right side of the ARRIVAL page are available APPROACHES and RUNWAYS for the destination airport.
ARRIVAL ページの右側に沿って表示されている到着空港のための APPROACHES と RUNWAYS が利用できます
Selection of an approach procedure automatically selects the arrival runway.
アプローチプロシージャーの選択は自動的に到着滑走路を選択します
If an approach procedure is not being used, selection of a runway below the RUNWAY header places a runway symbol on the EHSI for reference.
もし、アプローチプロシージャーを使用しない場合は、RUNWAY ヘッダーの下の滑走路の選択は EHSI 上に参照のための滑走路シンボルが置かれます


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Selection of an approach procedure is exactly the same as selecting a STAR.
アプローチプロシージャーの選択はちょうど STAR の選択を同じです
Find the approach to be flown along the right side column and press the adjacent LSK to select it.
右側のカラムに沿って飛行するアプローチを見つけ、対応する LSK を押して選択します
If the approach procedure has transitions available, they are presented after selection of the approach.
もしアプローチプロシージャーが利用可能なトランジッションを持っていたら、それらはアプローチの選択の後に提供されます
Selection of a transition is not mandatory.
トランジッションの選択は強制的なものではありません
In general, the approach procedure alone (without a selected transition) includes waypoints on the approach starting 10 miles out from the airport.
たいてい、アプローチプロシージャーは単独 ( トランジッションの選択をしない ) で、空港から 10 マイル以上はなれたところからアプローチの開始のウェイポイントが含まれます
Selecting the transition adds all waypoints on the approach.
トランジッションを選択するとアプローチの全てのウェイポイントが追加されます
Selection of an ILS approach procedure causes the FMC to automatically tune the ILS frequency in the NAV1 receiver.
ILS アプローチプロシージャーを選択すると FMC は自動的に ILS 周波数を NAV1 レシーバーにチューニングします
The pilot can also manually tune the ILS frequency by placing the receiver into the MAN mode.
パイロットはレシーバーを MAN モードにすることによりマニュアルで ILS 周波数をチューニングすることもできます




In our example, we are planning to land on runwy 22 at KLGA.
ここでの例では、KLGA 空港の滑走路 22 に着陸するプランを作ります
Runway 22 has an ILS procedure listed on the ARR page; therefore it can be selected by pressing the 3R LSK.
滑走路 22 は ARR ページの ILS プロシージャーにリスト表示されています、ゆえに 3L LSK を押すことにより選択できます
Doing so reveals “-NONE-“ below the TRANS line.
TRANS 行の下に "-NONE-" が表示されます
This indicates that there are no transitions for the approach.
これはアプローチのためのトランジッションが無いことを示しています




Pressing the EXEC key adds the selected approach procedure to the end of the route with a discontinuity between the last waypoint in the route and the first waypoint in the approach.
EXEC キーを押してアプローチプロシージャーの選択をルートの最後に追加して、ディスコンティニュイティーがルートの最後のウェイポイントとアプローチの最初のウェイポイントの間に出されます
As shown at right, PROUD is the last waypoint in the MINKS1 arrival and YOMAN is the first waypoint in the approach procedure to runway 22 at KLGA.
右の絵のように、PROUD は MINKS1 アライバルの最後のウェイポイントで、YOMAN が KLGA 空港の滑走路 22 へのアプローチプロシージャーの最初のウェイポイントです
As with STARs, if after selecting an approach procedure you decide to change procedures, selection of a new approach procedure
causes the FMC to delete all waypoints associated with the old approach.
STAR といっしょで、もしアプローチプロシージャーの選択後、プロシージャーの変更を決めた場合は、新しいアプローチプロシージャーの選択の結果、FMC は古いアプローチに属する全てのウェイポイントを削除します




When arriving at most airports, radar vectors are received to intercept the final approach course.
たいていの空港の到着の時、レーダーベクターはファイナルアプローチコースのインターセプトを受信されています
Once the aircraft is being vectored into position for the approach, a standard FMC management technique is to “line-extend” the final
course out from the first fix in the approach procedure.
いったん飛行機がアプローチのポジションに誘導されたら、通常 FMC の機能、テクニックでアプローチプロシージャーの最初のフィックスポイントからファイナルコースのライン上に持ってきます
To do this in our example, select the YOMAN waypoint into the scratchpad and then make it the active waypoint by placing it in the
1L data block.
ここでの例でこれを行うことは、YOMAN ウェイポイントをスクラッチパッドに入れ、1L データブロックに入力してアクティブウェイポイントにします
Now enter the inbound runway course in the INTC CRS box at the 6R LSK.
6R LSK の INTC CRS ボックスにインバウンドランウェイコースを入力します
In this case, enter “226” (the inbound runway course) and press the 6R LSK.
このケースでは "226" ( インバウンドランウェイコース ) を入力し、6R LSK を押します
This creates a picture of the extended approach path to be intercepted.
これはアプローチパスに伸びるインターセプトを作ります


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The above picture shows the results of the line extension procedure.
上の絵で見えるのはプロシージャーのライン延長の結果です
Notice that the approach course line extends off of the YOMAN waypoint indefinitely.
アプローチコースラインの延長が YOMAN ウェイポイントから漠然と伸ばされていることに注意してください
This represents the runway extended centerline.
これは滑走路のセンターラインの延長線上に相当します
In addition to creating a pictorial representation of the approach course, this line extension procedure also ensures that the FMC waypoints are updated as you cross them on the localizer course.
アプローチコースの絵的な表現で追加作成されます。この線の延長のプロシージャーは FMC を確実にし、ウェイポイントはローカライザイーコース上のそれらを通過するアップデートをします

Continually updating waypoints while the AFDS is in the approach mode is important in the event of a missed approach.
AFDS がアプローチモードの間、ウェイポイントのアップデートは継続され、ミストアプローチの発生の時に非常に重要になります
If the aircraft passes too far from an active waypoint on the approach, it is possible for that waypoint to remain active even though it is now behind the aircraft.
もし飛行機がアプローチのアクティブウェイポイントからはるかに遠くを通過したら、それはウェイポイントがアクティブに残る可能性があり、それは飛行機の後ろになります
If this occurs, the waypoints are no longer automatically updated as you pass over subsequent waypoints that remain inactive.
もしこれが起こったら、ウェイポイントは自動的にアップデートされなくなり、通過しても後に続くウェイポイントはインアクティブのまま残ります
This can lead to problems during a missed approach if LNAV is engaged since the use of LNAV would cause the plane to navigate back towards the active waypoint that is now behind the aircraft.
このようにアクティブ・ウェイポイントが後方に残ったままだとミストアプローチの際にやっかいな事になります。なぜならこの状態でミストアプローチの際にLNAVモードをエンゲージすると、後方のアクティブ・ウェイポイントへ向けてが旋回するようAFDSのロールコマンドバーが指示を出すようになるからです(もちろんA/Pをエンゲージしていたら、そのアクティブ・ウェイポイントへ向けて旋回を開始します)。