060
APPROACH/RUNWAY Selection
Not all airports utilize a STAR for arrivals.
全ての空港が到着のための STAR を利用できるわけではありません
However, all airports utilize some type of
approach and runway for arrival.
しかしながら、すべての空港は到着のためのアプローチのタイプと滑走路のいくつかを利用できます
Selection of an arrival procedure and/or
an arrival runway is also done using the
DEP ARR page.
到着プロシージャー と/または到着滑走路の選択も
DEP ARR ページを使用することにより行います
Along the right side of the ARRIVAL page
are available APPROACHES and RUNWAYS for
the destination airport.
ARRIVAL ページの右側に沿って表示されている到着空港のための
APPROACHES と RUNWAYS が利用できます
Selection of an approach procedure automatically
selects the arrival runway.
アプローチプロシージャーの選択は自動的に到着滑走路を選択します
If an approach procedure is not being used,
selection of a runway below the RUNWAY header
places a runway symbol on the EHSI for reference.
もし、アプローチプロシージャーを使用しない場合は、RUNWAY
ヘッダーの下の滑走路の選択は EHSI 上に参照のための滑走路シンボルが置かれます
061
Selection of an approach procedure is exactly
the same as selecting a STAR.
アプローチプロシージャーの選択はちょうど
STAR の選択を同じです
Find the approach to be flown along the right
side column and press the adjacent LSK to
select it.
右側のカラムに沿って飛行するアプローチを見つけ、対応する
LSK を押して選択します
If the approach procedure has transitions
available, they are presented after selection
of the approach.
もしアプローチプロシージャーが利用可能なトランジッションを持っていたら、それらはアプローチの選択の後に提供されます
Selection of a transition is not mandatory.
トランジッションの選択は強制的なものではありません
In general, the approach procedure alone
(without a selected transition) includes
waypoints on the approach starting 10 miles
out from the airport.
たいてい、アプローチプロシージャーは単独
( トランジッションの選択をしない ) で、空港から
10 マイル以上はなれたところからアプローチの開始のウェイポイントが含まれます
Selecting the transition adds all waypoints
on the approach.
トランジッションを選択するとアプローチの全てのウェイポイントが追加されます
Selection of an ILS approach procedure causes
the FMC to automatically tune the ILS frequency
in the NAV1 receiver.
ILS アプローチプロシージャーを選択すると
FMC は自動的に ILS 周波数を NAV1 レシーバーにチューニングします
The pilot can also manually tune the ILS
frequency by placing the receiver into the
MAN mode.
パイロットはレシーバーを MAN モードにすることによりマニュアルで
ILS 周波数をチューニングすることもできます
In our example, we are planning to land on
runwy 22 at KLGA.
ここでの例では、KLGA 空港の滑走路 22 に着陸するプランを作ります
Runway 22 has an ILS procedure listed on
the ARR page; therefore it can be selected
by pressing the 3R LSK.
滑走路 22 は ARR ページの ILS プロシージャーにリスト表示されています、ゆえに
3L LSK を押すことにより選択できます
Doing so reveals “-NONE-“ below the TRANS
line.
TRANS 行の下に "-NONE-" が表示されます
This indicates that there are no transitions
for the approach.
これはアプローチのためのトランジッションが無いことを示しています
Pressing the EXEC key adds the selected approach
procedure to the end of the route with a
discontinuity between the last waypoint in
the route and the first waypoint in the approach.
EXEC キーを押してアプローチプロシージャーの選択をルートの最後に追加して、ディスコンティニュイティーがルートの最後のウェイポイントとアプローチの最初のウェイポイントの間に出されます
As shown at right, PROUD is the last waypoint
in the MINKS1 arrival and YOMAN is the first
waypoint in the approach procedure to runway
22 at KLGA.
右の絵のように、PROUD は MINKS1 アライバルの最後のウェイポイントで、YOMAN
が KLGA 空港の滑走路 22 へのアプローチプロシージャーの最初のウェイポイントです
As with STARs, if after selecting an approach
procedure you decide to change procedures,
selection of a new approach procedure
causes the FMC to delete all waypoints associated
with the old approach.
STAR といっしょで、もしアプローチプロシージャーの選択後、プロシージャーの変更を決めた場合は、新しいアプローチプロシージャーの選択の結果、FMC
は古いアプローチに属する全てのウェイポイントを削除します
When arriving at most airports, radar vectors
are received to intercept the final approach
course.
たいていの空港の到着の時、レーダーベクターはファイナルアプローチコースのインターセプトを受信されています
Once the aircraft is being vectored into
position for the approach, a standard FMC
management technique is to “line-extend”
the final
course out from the first fix in the approach
procedure.
いったん飛行機がアプローチのポジションに誘導されたら、通常
FMC の機能、テクニックでアプローチプロシージャーの最初のフィックスポイントからファイナルコースのライン上に持ってきます
To do this in our example, select the YOMAN
waypoint into the scratchpad and then make
it the active waypoint by placing it in the
1L data block.
ここでの例でこれを行うことは、YOMAN ウェイポイントをスクラッチパッドに入れ、1L
データブロックに入力してアクティブウェイポイントにします
Now enter the inbound runway course in the
INTC CRS box at the 6R LSK.
6R LSK の INTC CRS ボックスにインバウンドランウェイコースを入力します
In this case, enter “226” (the inbound
runway course) and press the 6R LSK.
このケースでは "226" ( インバウンドランウェイコース
) を入力し、6R LSK を押します
This creates a picture of the extended approach
path to be intercepted.
これはアプローチパスに伸びるインターセプトを作ります
062
The above picture shows the results of the
line extension procedure.
上の絵で見えるのはプロシージャーのライン延長の結果です
Notice that the approach course line extends
off of the YOMAN waypoint indefinitely.
アプローチコースラインの延長が YOMAN ウェイポイントから漠然と伸ばされていることに注意してください
This represents the runway extended centerline.
これは滑走路のセンターラインの延長線上に相当します
In addition to creating a pictorial representation
of the approach course, this line extension
procedure also ensures that the FMC waypoints
are updated as you cross them on the localizer
course.
アプローチコースの絵的な表現で追加作成されます。この線の延長のプロシージャーは
FMC を確実にし、ウェイポイントはローカライザイーコース上のそれらを通過するアップデートをします
Continually updating waypoints while the
AFDS is in the approach mode is important
in the event of a missed approach.
AFDS がアプローチモードの間、ウェイポイントのアップデートは継続され、ミストアプローチの発生の時に非常に重要になります
If the aircraft passes too far from an active
waypoint on the approach, it is possible
for that waypoint to remain active even though
it is now behind the aircraft.
もし飛行機がアプローチのアクティブウェイポイントからはるかに遠くを通過したら、それはウェイポイントがアクティブに残る可能性があり、それは飛行機の後ろになります
If this occurs, the waypoints are no longer
automatically updated as you pass over subsequent
waypoints that remain inactive.
もしこれが起こったら、ウェイポイントは自動的にアップデートされなくなり、通過しても後に続くウェイポイントはインアクティブのまま残ります
This can lead to problems during a missed
approach if LNAV is engaged since the use
of LNAV would cause the plane to navigate
back towards the active waypoint that is
now behind the aircraft.
このようにアクティブ・ウェイポイントが後方に残ったままだとミストアプローチの際にやっかいな事になります。なぜならこの状態でミストアプローチの際にLNAVモードをエンゲージすると、後方のアクティブ・ウェイポイントへ向けてが旋回するようAFDSのロールコマンドバーが指示を出すようになるからです(もちろんA/Pをエンゲージしていたら、そのアクティブ・ウェイポイントへ向けて旋回を開始します)。
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