073
VNAV Descent
The FMC calculates a top of descent (T/D)
point based on the first descent altitude
constraint programmed into the LEGS page.
FMC は降下開始地点 ( T/D ) を LEGS ページでプログラムされている最初の降下高度の強制を元に計算します
The T/D is calculated by the FMC based on
an IDLE descent path to cross the first restricted
waypoint at the programmed speed and altitude.
T/D は FMC により最初のスピードと高度のプログラムがされ、制限されたウェイポイントを通過時
IDLE 降下パスを元に計算されます
If more than one altitude restriction exists
in the LEGS page on descent, the FMC calculates
a VNAV path for the subsequent waypoints.
もし降下について LEGS ページにひとつでも高度制限があれば、FMC
はそれに続くウェイポイントのための VNAV パスを計算します
This subsequent path may or may not require
an IDLE power descent.
この後に続くパスは IDLE パワー降下を要求するか、しないかもしれません
Pressing the VNAV key on the FMC keyboard
prior to the T/D displays the VNAV cruise
page.
T/D が VNAV クルーズページに表示される前に
FMC キーボードの VNAV キーを押します
To get to the VNAV descent page, press the
NEXT PAGE key on the FMC keyboard.
VNAV 降下ページが表示されたら、FMC キーボードの
NEXT PAGE キーを押します
The VNAV descent page shows speed and altitude
information for the descent.
VNAV 降下ページは降下のためのスピードと高度情報を表示します
074
The VNAV descent page breaks down as follows:
VNAV 降下ページは次のように分類されます
E/D AT: The E/D is the waypoint that marks the end
of the calculated VNAV descent path.
E/D は VNAV 降下パスの計算が終了されたウェイポイントです
It is not displayed until the aircraft reaches
the T/D.
飛行機が T/D に到着するまでは表示されません
AT KERNO: This shows the waypoint name and crossing
altitude of the current VNAV descent restriction.
これはウェイポイント名と現在の VNAV 降下制限での通過時の高度を表示しています
This is not displayed until the aircraft
is descending.
これは飛行機が降下するまで表示されません
ECON SPD: This block contains the speed at which the
descent is to take place.
このブロックは降下が起こるスピードを含んで表示されます
Unless manually changed by the pilot, this
speed is the FMC calculated economy speed
for the descent.
パイロットによりマニュアルで変更されない限り、このスピードは降下のため
FMC で計算された経済スピードです
This speed can be changed just like on the
VNAV cruise page.
このスピードは VNAV クルーズページとちょうど同じように変更することができます
Manually updating the speed prior to descent
causes the descent path to be recalculated.
降下の前にマニュアルでスピードがアップデートされた場合は、その結果、降下パスは再計算されます
SPD TRANS and SPD RESTR: These blocks are similar to the ones found
on the climb page for entry of additional
speed constraints in the descent.
これらのブロックは降下時のスピード強制の追加の入力のためのクライムページと同じようなものです
DES DIR>: Pressing the “DES DIR>” prompt at the
6R LSK causes the FMC to ignore all LEGS
page altitude restrictions and descend directly
to the AFDS MCP altitude.
6R LSK "DES DIR >" プロンプトを押すと、その結果、FMC
は全ての LEGS ページの高度強制を無視し、AFDS
MCP 高度にダイレクトに降下します
Using this feature eliminates the need to
manually remove altitude restriction from
the LEGS page when a direct descent clearance
is received.
これはダイレクトでの降下許可を受信した時、LEGS
ページから降下強制をマニュアルで削除する必要が無いことが特徴です
We previously discussed how to program altitude
constraints into the route for our arrival
into KLGA.
前にここでの例の KLGA 空港への到着のためのルート内での高度強制のプログラム方法について説明しました
The very first altitude constraint on the
arrival into KLGA is to cross KERNO at FL260.
KLGA への到着で、とても早い高度強制は KERNO
の FL260 での通過です
The FMC has calculated an idle descent path
to KERNO and finds that the T/D is just after
the OTT waypoint.
FMC は KERNO へのアイドル降下パスを計算し、OTT
ウェイポイントの丁度後に T/D を見つけました
The T/D point is shown on the EHSI as a green
circle on the route with a T/D label.
T/D ポイントは EHSI 上でグリーンの円で T/D
のラベルでルート上に見えます
The aircraft’s relative position to the
T/D is displayed on both the PROGRESS page
and the VNAV cruise page after all step climb
points (if any) have been reached.
飛行機の関係する T/D への位置は PROGRESS
ページと VNAV クルーズページの両方に到着した全てのステップクライムポイントの後に表示されます
In the picture at right, the T/D is shown
to be 74NM in front of the aircraft and will
be reached at 1949Z time.
右の絵で、T/D は飛行機の前方 74 NM に見え、1949Z
時間に到着する予定です
As the aircraft nears the T/D point, the
AFDS MCP altitude must be set to match the
new VNAV target altitude.
飛行機の T/D ポイントのそばで、AFDS MCP 高度は新しい
VNAV ターゲット高度にマッチするよう設定しなければなりません
A scratchpad message “RESET MCP ALTITUDE”
is generated if the MCP has not been reset.
スクラッチパッドに "RESET MCP ALTITUDE"
とメッセージが出たら MCP はまだリセットされていません
If the MCP altitude is not reset prior to
the T/D, the AFDS removes VNAV mode and enters
ALT HOLD mode.
もし MCP 高度が T/D より前にリセットされていなければ、AFDS
は VNAV モードをはずし、ALT HOLD モードにします
This occurs because the AFDS will not allow
VNAV to fly away from the MCP selected altitude.
これが起こる理由は、AFDS は MCP の選択された高度から離れて飛行することができないからです
In our example, we have reset the MCP altitude
to 26000 feet to match the crossing restriction
entered into the LEGS page.
ここでの例では、MCP 高度を 26000 フィートに
LEGS ページで入力した制限を通過することにマッチするようにリセットします
When the aircraft reaches the T/D point,
it initiates a descent on the VNAV path.
飛行機が T/D ポイントに到着した時、VNAV パスで降下を始めます
The VNAV path indicator pops up on the EHSI.
VNAV パスは EHSI 上にポップアップ表示されます
As long as the aircraft remains on the calculated
path, the AFDS remains in VNAV PTH mode during
the descent.
飛行機が計算されたパスにとどまっている限りは、AFDS
は降下の間 VNAV PTH モードにとどまります
If the aircraft wanders off the path because
of pilot intervention or unexpected winds,
the AFDS enters VNAV SPD mode to try and
catch the path again.
もし、飛行機がパスでワンダーオフ ( パイロットの介入または予期しない風で
) した場合は、AFDS は VNAV SPD モードになりパスをもう一度つかまえようと試みます
075
It is possible for VNAV to get high on the
descent path and unable to make a crossing
restriction.
降下パス上で VNAV が高い高度になってしまったら、制限で通過することはできません
If this occurs, additional drag may be required
to re-capture the VNAV path.
もしこれが起こったら、追加の反対の力が VNAV
パスを再度捉えるために必要になります
The pilot has to deploy the speed brakes
in this case until catching the path.
パイロットはこのケースでのパスを捉えるまでスピードブレーキを展開させます
In our example, we have an additional crossing
restriction at the SOMTO waypoint.
ここでの例で、SOMTO ウェイポイントでの通過時の制限を追加してみます
The FMC has calculated a descent path between
KERNO and SOMTO because these two waypoints
have altitude restrictions.
FMC は KERNO と SOMTO の間の降下パスを計算されています。なぜならば、これらの
2 つのウェイポイントには高度制限があるからです
To enable VNAV to continue its descent on
the VNAV path after KERNO, the AFDS MCP must
be set to the lowest descent constraint altitude.
VNAV が KERNO の後の降下の VNAV パスを続けるには、AFDS
MCP は強制の高度より低い降下をセットしなければなりません
In our example, we must cross SOMTO at 13000
feet.
ここでの例では、SOMTO を 13000 フィートで通過しなければなりません
If we enter 13000 into the AFDS MCP, the
aircraft shall descend all the way down to
13000 feet on the VNAV path to SOMTO.
もし AFDS MCP で 13000 を入力したら、飛行機はずっと降下を続け
SOMTO への VNAV パス上で 13000 フィートに降下します
If no further altitudes are entered in the
LEGS page, VNAV will be removed and the AFDS
will enter ALT HOLD mode after crossing the
SOMTO waypoint.
もし LEGS ページに入力されたそれより遠くの高度が無い場合は、SOMTO
ウェイポイントの通過後 VNAV は外されて、AFDS
が ALT HOLD モードにされます
However, if additional altitude restrictions
are entered into the LEGS page the FMC will
calculate a VNAV path to those points as
well.
しかしながら、もし追加の高度制限が LEGS ページに入力されていたら、FMC
はそれらのポイントと同じように VNAV パスが計算されます
The key point to remember is to match the
AFDS MCP altitude to the lowest altitude
restriction in the LEGS page to allow VNAV
to continue its descent on the VNAV path.
覚えるキーポイントは LEGS ページでの高度制限より低い高度が
AFDS MCP 高度とマッチすることは VNAV パスで降下を続ける
VNAV を許します
The aircraft always levels off at the highest
of the LEGS page altitudes or the AFDS MCP
altitude.
飛行機はいつも LEGS ページの高度または AFDS
MCP 高度よりも高い高度でレベルオフします
When calculating the descent path, the FMC
also takes into account speed restrictions
in the descent.
降下パスを計算した時、FMC はこうかのスピード制限も考慮に入れます
Normally, the descent path is calculated
based on the speed entered in the VNAV descent
page.
通常は、降下パスは VNAV 降下ページに入力されたスピードを元に計算されます
In the absence of manually entered speed
restrictions, the FMC automatically calculates
a speed restriction in the descent based
on the SPD TRANS listed on the descent page.
マニュアルでのスピード制限の入力が無いので、FMC
は自動的に降下ページに表示される SPD TRANS
を元に降下のスピード制限を計算します
In our example, the FMC plans to reduce to
240 knots below 10,000 feet.
ここでの例では、FMC は 10,000 フィート未満では
240 ノットに下げる計画をします
If a speed restriction is entered into the
LEGS page, VNAV calculates a path that allows
the aircraft to cross the restricted waypoint
at the entered speed.
もしスピード制限が LEGS ページに入力されている場合は、VNAV
のパスの計算は飛行機が入力されたスピードで制限されたウェイポイントを通過することを許します
To demonstrate this in our example, we enter
a speed/altitude restriction for the last
waypoint on the arrival of 210/6000.
ここでの例のデモで、210/6000 のアライバルの最後のウェイポイントの速度/高度制限を入力します
This causes VNAV to calculate a descent path
from SOMTO to PROUD that takes into account
the planned speed reduction to 240 knots
through 10,000 feet and also the speed restriction
of 210 knots at PROUD.
このケースでは VNAV の SOMTO から PROUD までの降下パスの計算は、10,000
フィートを 240 ノットで通過し PROUD でのスピード制限は
210 ノットと計画します
All waypoints between SOMTO and PROUD now
have prediction data displayed based on the
calculated descent path.
SOMTO と PROUD の間の全てのウェイポイントは降下パスの計算を元に予測され表示されます
The prediction data shows that the VNAV descent
will take place at the ECON speed until reaching
10,000 feet where it transitions to 240 knots.
予測データは VNAV 降下が 10,000 フィートに届くまで
ECON スピードにされます。トランジッションの
240 ノットです
Then sometime after the IBECU waypoint, VNAV
will slow the aircraft down to cross PROUD
at 210 knots.
それから時々、IBECU ウェイポイントの後、VNAV
は飛行機が PROUD を 210 ノットで通過するように遅くします
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