071

VNAV Cruise


When the aircraft levels off at the FMC programmed CRZ ALT, it switches to VNAV PTH mode provided the AFDS MCP altitude is equal to or higher than the selected cruise altitude.
飛行機が FMC にプログラムされた CRZ ALT でレベルオフした時、VNAV PTH モードに変更され、高度が選択されているクルーズ高度以上になるように、AFDS MCP に供給されます
In our example, we are cruising at FL330 with the AFDS MCP set to 33000 feet.
ここでの例では AFDS MCP に 33000 フィートが設定されていますので FL330 でクルージングを行います
The aircraft continues to cruise at this selected altitude in VNAV PTH mode until reaching the top of descent.
飛行機は降下開始地点に到着するまで VNAV PTH モードでこの選択された高度でクルーズを続けます
This point will be explained in a minute.
このことについてはすぐに説明します




All altitude and speed changes while in cruise are done using the VNAV CRZ page.
クルーズ中における全ての高度とスピード変更は VNAV CRZ ページを使って行います
After the T/C point, pressing the VNAV key on the FMC keyboard calls up the VNAV cruise page.
T/C ポイントを通過後、FMC キーボードの VNAV キーを押して VNAV クルーズページを呼び出します
The VNAV cruise page permits manipulation of the selected cruise altitude and cruise airspeed.
VNAV クルーズページはクルーズ高度とクルーズ対気速度の選択の扱いを許可します
It also lists step climb points as well as the optimum/maximum cruise altitudes.
最適値/最大値クルーズ高度と同様にステップクライムポイントも表示されます

The VNAV CRZ page title shows ACT ECON CRZ to indicate that the aircraft is cruising at the FMC calculated economy speed.
VNAV CRZ ページのタイトルは ACT ECON CRZ となっており、これは飛行機が FMC の計算した経済スピードでクルーズしていることを示します
If the AFDS panel is set to speed intervention, the title changes to ACT MCP SPD CRZ to indicate that the airspeed is now commanded by the AFDS.
もし AFDS パネルが速度の介入をセットしたら、タイトルは ACT MCP SPD CRZ に変更され、対気速度は AFDS により制御されていることを示します
If the ECON airspeed is changed manually, the title of the page changes to indicate the selected speed.
もし ECON 対気速度がマニュアルで変更されたら、ページのタイトルは変更されスピードが選択されたことを示します


072

The VNAV CRZ page breaks down as follows:
VNAV CRZ ページは以下の用に分類されます

CRZ ALT: This block shows the programmed cruise altitude.
このブロックはプログラムされたクルーズ高度を表示しています
Any time a change in cruise altitude is required prior to the top of descent, it must be changed in this data block.
いつでもクルーズ高度が変更されると、降下開始地点より前に供給されます。このデータブロックが変更されなければなりません
This type of altitude change is referred to as a “cruise climb” or a “cruise descent”.
この高度変更のタイプは "cruise climb" または "cruise descent" を参照します
To accomplish a cruise climb/descent, the pilot must first set the AFDS MCP altitude to the new cruise altitude and then change the
CRZ ALT in the FMC.
クルーズ上昇/降下を達成するには、パイロットは最初に AFDS MCP に新しいクルーズ高度を設定し、そのあと FMC に CRZ ALT の変更をしなければなりません
VNAV then performs the climb or descent to the new altitude target.
VNAV は上昇または降下して新しいターゲット高度になるようにします

For example, to execute a cruise climb from FL330 to FL350, first set the AFDS MCP to 35000.
例えば、FL330 から FL350 に上昇しクルーズを行うように実行させるには、最初に AFDS MCP を 35000 にセットします
Then enter “35000” into the scratchpad and press the 1L LSK.
スクラッチパッドに "35000" を入力し、1L LSK を押します
This changes the CRZ ALT to FL350 and upon executing, causes VNAV to switch to VNAV SPD and start a climb to the new cruise altitude.
これは CRZ ALT を FL350 に変更し実行します。その結果 VNAV は VNAV SPD に切り替わり新しいクルーズ高度への上昇を始めます

To do a cruise descent, follow the same procedure for the cruise climb.
クルーズ降下を行うにはくルーズ上昇と同じ手順によって行います
For example, if we are cleared to descend to FL290, first set the AFDS MCP to 29000.
たとえば、もし FL290 への降下が許可された場合は、最初に AFDS MCP に 29000 をセットします
Then enter “29000” into the scratchpad and press the 1L LSK.
スクラッチパッドに "29000" と入力し、1L LSK を押します
The CRZ ALT changes to FL290 and upon executing, VNAV switches to VNAV SPD and starts a descent to the new cruise altitude.
CRZ ALT を FL290 に変更し実行すると、VNAV は VNAV SPD に切り替わり、新しいクルーズ高度への降下を開始します

In both cases where the cruise altitude is changed, upon reaching the new cruise altitude, VNAV switches back into VNAV PTH mode.
どちらのケースも、クルーズ高度が変更され、新しいクルーズ高度に届いたら VNAV は再び VNAV PTH モードに切り替わり元に戻ります

ECON SPD: This block shows the commanded VNAV speed.
このブロックは VNAV スピードの制御を表示しています
The speed shown in this block has been calculated by the FMC to be the economy speed.
このブロックに表示されているスピードは FMC により計算された経済速度です
VNAV commands for this speed in cruise.
VNAV はクルーズにこのスピードを命令します
The pilot can change the speed manually by typing a new speed into the scratchpad and pressing the 2L LSK.
パイロットは新しいスピードをスクラッチパッドに入力し、2L LSK を押すことによりスピードをマニュアルで変更することができます
Upon executing, the block title changes to “SEL SPD” and VNAV now commands for this manually selected speed.
実行すると、ブロックのタイトルは "SEL SPD" に変更され、VNAV はこのマニュアルでの設定されたスピードになるように命令します
To command VNAV to fly the ECON speed once again, press the DEL key followed by the 2L LSK to remove the manually entered speed.
VNAV がもう一度 ECON スピードで飛行するように命令させるには、DEL キーを押して 2L LSK のマニュアルでのスピード入力を消します
Upon execution, VNAV returns to using the ECON speed.
実行すると、VNAV は ECON スピードを使用するように戻ります

STEP: This block shows the step size used to calculate step climb points.
このブロックはステップクライムポイントの計算に使用されるステップサイズを表示しています
ICAO indicates that standard cruise altitudes are used in figuring step climb altitudes.
ICAO 表示は標準のクルーズ高度で、ステップクライム高度が使用されることを示します
Placing a numeric value in the STEP box causes the FMC to calculate step climbs based on the new value.
STEP ボックスに数字の値を入力すると、FMC は新しい値を元にステップクライムを計算します
For example, placing “1000” in the STEP box causes the FMC to calculate step climb points in 1000-foot increments.
例えば STEP ボックスに "1000" を入力すると、その結果 FMC はステップクライムポイントを 1000 フィートごとの増加で計算します
Placing a “0” in the STEP box causes the FMC to disregard step climbs and the CRZ ALT shall be listed for all waypoints in the LEGS page.
STEP ボックスに "0" を入力すると、その結果 FMC はステップクライムを無視し、CRZ ALT は LEGS ページの全てのウェイポイントをリスト表示します




If the STEP box contains a value other than “0”, the FMC automatically updates the LEGS page with calculated step climb altitudes.
もし STEP ボックスが "0" のほかの値が含まれている場合は、FMC は自動的にステップクライム高度の計算を行い LEGS ページをアップデートします
If the FMC calculates that a step climb is economically advantageous, it programs the LEGS page to reflect this new altitude.
もし FMC が計算すると、ステップクライムの計算は経済的に有利で、LEGS ページにこの新しい高度が影響してプログラムされます
In our example, a step climb to FL370 is called for at the GHATS waypoint because the STEP box is using ICAO standards.
ここでの例では、FL370 へのステップクライムは GHATS ウェイポイントのために呼ばれます。なぜならば STEP ボックスは標準の ICAO が使用されているからです

When reaching the GHATS waypoint, the VNAV page will indicate that a step climb should begin now.
GHATS ウェイポイントに到着した時、VNAV ページはステップクライムが始まったことを示します
However, the pilot must still manually change both the FMC CRZ ALT and the AFDS MCP altitude to accomplish the recommended step climb.
しかしながら、パイロットは FMC CRZ ALT と AFDS MCP 高度の両方が推薦されたステップクライムに到達するまでマニュアルで変更しなければなりません

OPT and MAX: This block displays reference altitudes.
このブロックは高度の参照を表示します
OPT is the FMC calculated optimum cruise altitude based on current aircraft weight, airspeed and air temperature.
OPT は FMC の最適クルーズ高度を現在の飛行機の重量、対気速度、外気温度を元に計算します
MAX is the FMC calculated maximum cruise altitude based on current aircraft weight, airspeed and air temperature.
MAX は FMC の最高クルーズ高度を現在の飛行機の重量、対気速度、外気温度を元に計算します

STEP TO and AT: This block shows the step climb altitude and the point at which this climb should begin.
このブロックはステップクライム高度とこの上昇が始まりを表示します
The step altitude is based on the STEP size box (at 4L LSK) and is calculated based on aircraft weight and optimum cruise altitude.
ステップ高度は SETP サイズボックス ( 4L LSK ) を元にして、飛行機の重量と最適クルーズ高度を元に計算されます
If the STEP box is set to ICAO or some other non-zero number, the LEGS page is automatically updated with the step climb altitude at all waypoints subsequent to the point shown in the AT data box.
もし STEP ボックスが ICAO またはその他の 0 ではない数字がセットされている場合は、LEGS ページは自動的に AT データブロックの全てのウェイポイントに続くポイントのクライム高度がアップデートされます

KLGA ETA/FUEL: This block displays the estimated time of arrival and estimated fuel on board at the time of arrival for the programmed destination.
このブロックは到着予定時刻とプログラムされている到着空港への到着時の予想燃料の量を表示します
Procedurally, the VNAV cruise page is used for all speed and altitude changes until reaching the top of descent (T/D) point.
手続きに従って、VNAV クルーズページは全ての速度と高度が降下開始地点 ( T/D ) に到着するまで変更されます
The top of descent point is calculated by the FMC based on altitude constraints programmed into the LEGS page.
降下開始地点は FMC で LEGS ページにプログラムされている高度の強制を元に計算されます
If no altitude constraints exist for arrival, the T/D is not calculated and VNAV mode terminates at a waypoint where the FMC calculates an IDLE descent is required to arrive at the destination field elevation.
もし到着に強制高度が存在しない場合は、T/D は計算されず、VNAV モードはウェイポイント ( FMC で IDLE 降下が目的地のフィールドエレベーションで要求され計算された地点です ) で終わりになります
If a T/D exists, it is displayed on the EHSI as a T/D at the exact point along the route.
もし T/D が存在するならば、EHSI 上でルートに沿って T/D 位置が正確に表示されます
Once the T/D point is reached, the LEGS page and the VNAV descent page now govern control of airspeed and altitude.
いったん T/D ポイントに到着したら、LEGS ページと VNAV 降下ページは対気速度と高度のコントロールを始めます