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E. ILS Auto-tune logic
  ILS自動チューニングロジック


The ILS auto-tune logic is not found on the real 757/767 aircraft.
ILS自動チューニングロジックは実際の757/767機の航空機で見つかりません。
This feature has been created as a work around measure since FS2000 does not support 3 radio receivers.
FS2000以来3つのラジオ受信器がサポートされていないことから、この機能が作成されました。
The real aircraft has a 3 rd radio receiver that is a dedicated ILS tuner.
実際の航空機は、専用 ILSチューナーである 第3のラジオ受信器を持っています。
This update fixes some of the problems users noted with the ILS auto-tune feature.
このアップデートでは、ILS自動チューニング機能でユーザが注意した問題のうちのいくつかを修正します。


When a runway selection is made in the FMC ARR page, the FMC sets the proper ILS frequency and inbound course for that runway to be auto-tuned into the NAV1 receiver when the aircraft is within 30 miles of the destination airport.
滑走路選択がFMC ARRページになされる場合、航空機が目的地空港から30マイル以内にある場合、FMCは適切なILS周波数および伊ンバウンドコースにNAV1レシーバーへその滑走路のために自動チューニングされます。
The frequency to be auto-tuned is listed on the NAV RAD page abeam the 4L LSK marked “ILS”.
自動チューニングされる周波数はNAV RADページの横「ILS」とマークされた 4L LSK でリストされます。
When the selection of the arrival runway is made beyond 30 miles from the destination, the following will be displayed on the NAV RAD page:
到着滑走路の選択が目的地から30マイルを越えておこなわれる時、下記はNAV RADページに表示されるでしょう:





Notice the word “PARK” next to the frequency/course listing.
周波数/コースリストの隣りに単語「PARK」があることを確認してください。
This means that the FMC is NOT currently commanding the NAV1 radio to auto-tune the ILS.
これは、FMC が ILS を自動チューニングすることを現在NAV1ラジオに命じることが NOT であることを意味します。
However, pressing the 4L LSK will force the FMC to auto-tune the listed frequency for the remainder of the flight or until manually changed on the NAV RAD page by the pilot.
しかしながら、4L LSK を押すことは、飛行の残りのためのリストされた周波数、あるいはパイロットによってNAV RADページに手動で変更されるまで自動チューニングをFMCに強要するでしょう、。





The frequency will change to a larger font and the word “PARK” will disappear to indicate that the FMC is now commanding for the
auto-tuning of this frequency (as shown at right).
周波数はより大きなフォントに変わるでしょう。また、単語「PARK」はこの周波数(右で示された)の自動チューニングのためにFMCが命令していることを示すために消えるでしょう。
This usually occurs automatically when 30 miles from the destination airport.
目的地空港からの30マイルの地点でこれは通常自動的に生じます。


The following actions can be performed on the NAV RAD page in the ILS data block:
次のアクションは、ILSデータ・ブロック中のNAV RADページ上で実行することができます:


(1) Force the ILS to auto-tune early: In the example shown above, pressing the 4L LSK when a “frequency/coursePARK” is listed causes the FMC to auto-tune that frequency immediately and continuously for the remainder of the flight or until changed by the pilot or by procedure.
  自動チューニングへの ILS を初期に強要してください:上に示された例において、「周波数/coursePARK」がリストされる場合に、4L LSK を押すことは、自動チューニングをFMCに命令します。その周波数、飛行の残りのために直ちに連続的に、あるいはパイロットによって、あるいは手続きによって変更されるまで。


(2) Delete the auto-tune: Pressing the DEL key on the FMC keyboard followed by the 4L LSK causes the work “PARK” to appear.
  自動チューニングを削除してください: 4L LSK が後続するFMCのキーボード上でDELキーを押すと、「PARK」が現われます。
In this case, no ILS frequency is autotuned in NAV1 and the receiver goes back to normally tune VOR frequencies.
この場合、ILS周波数はNAV1の中で自動チューニングされません。また、レシーバーは通常VOR周波数を合わせるために戻ります。


(3) Custom autotune frequency: Typing in any frequency/course into the scratchpad and pressing the 4L LSK causes the FMC to auto-tune the entered frequency into NAV1 until manually changed by the pilot or procedure.
  カスタム自動チューニング周波数: パイロットか手続きによって手動で変更されるまで、スクラッチパッドへ周波数/コースもタイプインし、4L LSK を押すと、FMCはNAV1へ入力された周波数を自動チューニングします。


Example: Typing 111.5/314 into the scratchpad and pressing the 4L LSK causes the FMC to auto-tune 111.5/314 immediately into the NAV1 receiver.
例: 111.5/314をスクラッチパッドにタイプ入力し 4L LSK を押すことで、NAV1レシーバーへ自動チューニング111.5/314をFMCに命令します。

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Selection of a new arrival runway (or programmed IAP) on the ARR page forces the FMC to update the NAV RAD ILS data block with the ILS frequency/course of the newly selected runway.
ARRページの新しい到着滑走路(あるいはプログラムされたIAP)の選択は、新しく選択された滑走路の ILS 周波数/コースを備えたNAV RAD ILSデータ・ブロックを更新することをFMCに行わせます。
This new frequency/course is automatically tuned into NAV1 and replaces the previously auto-tuned frequency.
この新しい周波数/コースは、NAV1へ自動的に調整され、以前に自動チューニングされた周波数を交換します。


In the case of a back-course approach procedure (BCRS), the pilot may need to use the NAV RAD page to manually update the proper front course to be auto-tuned.
バックコースアプローチ手続き(BCRS)の場合には、パイロットが手動で自動チューニングされる適切な正面のコースを更新するためにNAV RADページを使用する必要があるかもしれません。
Consider the following example.
次の例を見て下さい。
We have selected the ILS back-course approach to runway 34L at KRNO as follows:
KRNOで 34L 滑走路への ILS バックにコース・アプローチを以下のように選択しました:





Now, taking a look at the NAV RAD page we find that the ILS front course for runway 34L has been auto-tuned.
それと分かるNAV RADページを見ることで、滑走路 34L の ILS 正面コースは自動チューニングされました。





Therefore, we need to update the auto-tuned frequency/course so that the correct ILS front course for the ILS to 16R is auto-tuned for the BCRS mode.
したがって、16RへのILSのための正確な ILS 正面コースがBCRSモードのために自動チューニングされるように、自動チューニングされた周波数/コースを更新する必要があります。
To do this, we enter “110.9/164” into the scratchpad and press the 4L LSK.
これをするために、スクラッチパッドへ「110.9/164」を入力し、4L LSK を押します。




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The result is that the proper ILS frequency and FRONT course is auto-tuned for the AFDS to correctly fly the back-course approach in BCRS mode.
結果は、正確にBCRSモードにおけるバックコースアプローチを飛行するために、AFDSに適切なILS周波数およびFRONTコースが自動チューニングされるということです。





Keep in mind that when changing the NAV1 receiver between AUTO and MAN mode changes the tuned frequency between the AUTO tuned and MAN selected frequency.
AUTOおよびMANモードのNAV1レシーバーを変更する場合AUTOモードが自動チューニングされた周波数を変更し、MANモードが周波数を選択する、ということになります。
To avoid any problems when tracking the BCRS (or ILS for that matter), make sure that you manually tune the ILS frequency in the MAN mode as well.
BCRS(あるいはそれのILS)をトラッキングする場合にどんな問題も回避するためには、MAN・モードにおけるILS周波数を手動で同様に合わせることを確かめてください。
Remember, changing the EHSI between MAP and ILS display modes cycles the NAV1 receiver between AUTO and MAN mode.
AUTOとMANモードがNAV1レシーバーの周波数を変更することをEHSIをMAPとILSディスプレイモードに変更することで覚えておいてください。
This will cause problems for the AFDS if the frequencies are not the same.
周波数が同じでない場合、これは、AFDSのための問題を引き起こすでしょう。