094
Saving Approach Procedures
Programming approach procedures is basically
the same as programming STARs.
アプローチプロシージャーのプログラミングは基本的に
STAR のプログラミングと同じです
The only exception is that during approach
programming, the arrival runway is inserted
into the LEGS page.
アプローチプログラムでのただひとつの例外は、到着滑走路が
LEGS ページに挿入されないことです
This tells the FMC that the waypoints programmed
are an approach procedure and should be saved
as such.
これは FMC に命じます。ウェイポイントのプログラムはアプローチプロシージャーで、そのものとして保存されます
Since you should be very comfortable by now
with saving FMC data, we will spare the detailed
explanations of FMC conventions.
FMC データを保存するととても快適になり、FMC
の慣習の詳細な説明の予備です
The procedures used to save ILS, LOC, VOR,
RNAV and NDB approaches are exactly the same.
プロシージャーは保存した ILS , LOC , VOR
, RNAV , NDB アプローチを使用し、正確に同じです
All waypoints on the approach procedure prior
to the runway are added to the LEGS page.
滑走路の前のアプローチプロシージャーの全てのウェイポイントは
LEGS ページに追加されます
Then, the desired landing runway is selected
from the RUNWAY listing on the airport ARR
page.
そのあと、望みの着陸滑走路は空港の ARR ページ上に表示されている
RUNWAY から選択されます
Selection of a runway from this page inserts
the runway into the LEGS page listing just
below the last waypoint entry.
このページから滑走路を選択し、LEGS ページに滑走路を挿入して、最終のウェイポイントの入力の下に表示します
After a runway is selected, the missed approach
waypoints can be added to the LEGS listing
below the runway entry.
滑走路の選択後、ミストアプローチのウェイポイントは
LEGS ページに追加され、滑走路入力の下に表示されます
Programming approaches can be done on the
ground or in the air.
アプローチのプログラミングは地上、または上空にて行うことができます
However, it is probably more advantageous
to program approaches from in the air.
しかしながら、上空でのアプローチのプログラミングのほうがおそらくより有利となります
Since a runway selection must be made from
the airport ARR page during approach programming,
you have to press the DEP ARR key to access
this page.
滑走路の選択をして以来、アプローチプログラミングの間、DEP
ARR キーを押してこのページを呼び出して、空港の
ARR ページから作らなければなりません
If you are in the air flying around near
the destination airport (the airport you
are programming), pressing the DEP ARR key
directly displays the destination ARR page.
もし目的地の空港の知覚を飛行中ならば ( プログラミングした空港
) 、DEP ARR キーを押せばダイレクトに行き先の
ARR ページが表示されます
If you program on the ground, the FMC directly
displays either the DEP page or the INDEX
page.
もし地上でのプログラミングの場合は、FMC はダイレクトに
DEP ページか、または INDEX ページのどちらかを表示します
In this case, to get to the ARR page requires
a few extra mouse clicks.
このケースでは、ちょっとのマウスクリックだけで
ARR ページが呼び出せます
Therefore programming in the air can save
some time.
その結果、上空でのプログラミングはいくらかの時間で保存することができます
Just like with STARs, approach procedures
can have transition segments.
STAR もちょうどよくにていますが、アプローチプロシージャーはトランジッションの区画
( セグメント ) を持つことができます
The procedure to save approach transition
segments is the same as with STARs.
プロシージャーの保存は、アプローチトランジッションセグメントは
STAR と同じようです
A technique used to program the FMC database
calls for all waypoints beyond 10-miles from
the runway to be included in an approach
transition.
FMC のデータベースのプログラムを使用するテクニックは、アプローチトランジッションに含まれる滑走路から
10 マイル向こうの全てのウェイポイントを呼びます
For example, when an approach procedure is
selected without any transitions, the FMC
usually adds the outer marker fix as well
as one more fix within a 10-mile range.
たとえば、アプローチプロシージャーがどのトランジッションも無しで選択された時、FMC
は 10 マイルレンジ内のもうひとつと同様にたいていアウターマーカーフィックスを追加します
All other fixes outside of 10 miles are added
to a transition procedure.
他のすべての 10 マイルより外のフィックスはトランジッションプロシージャーに追加されます
Saving approach procedures uses the same
save prompt used to save STARs.
アプローチプロシージャーの保存は STAR の保存を同じ保存プロンプトを使用して行います
The FMC differentiates between a STAR and
an approach procedure by looking to see if
a runway entry is in the LEGS page.
FMC はもし滑走路のエントリーが LEGS ページにあれば、
STAR とアプローチプロシージャーを区別します
When a runway is listed in the LEGS page,
the FMC formats the FILENAME data box to
save the waypoints as an approach procedure.
滑走路が LEGS ページに表示されている時は、FMC
は FILENAME データボックスをアプローチプロシージャーのウェイポイントの保存のフォーマットにします
The programmer must then name the saved file
after the procedure being programmed since
the file name is used to identify the
approach in the airports ARR page.
プログラマーは空港の ARR ページでアプローチの識別に使用したファイル名をプロシージャーのプログラムをした後、保存ファイルの名前にしなければなりません
For example, when saving an ILS procedure
for runway 03, the approach procedure should
be named “ILS03” when saved.
例えば、滑走路 03 のための ILS プロシージャーの保存の時は、アプローチプロシージャーは
"ILS03" と名前をつけます
Or, if programming a VOR approach to the
same runway, the approach procedure should
be named “VOR03” when saved.
または、もし同じ滑走路で VOR アプローチのプログラミングの場合は、アプローチプロシージャーは保存の時
"VOR03" と名前をつけます
095
Saving approach transitions uses the “<
SAVE APP TRANS” prompt on page 2 of the
SAVE ROUTE menu.
The procedure for saving approach transitions
is exactly the same as for saving previous
transition procedures.
アプローチトランジッションの保存のためのプロシージャーは前のトランジッションプロシージャーの保存とまったく同じです
The transition waypoints are placed in the
LEGS page and then the SAVE APP TRANS prompt
is used to call up the FILENAME data box
for naming the transition.
トランジッションウェイポイントが LEGS ページに置かれ、SAVE
APP TRANS プロンプトがトランジッションの名前のための
FILENAME データボックスを呼び出します
As with the other types of transitions, approach
transitions must share the name given to
the approach to which it serves.
トランジッションの他のタイプでは、アプローチトランジッションは使用する空港の名前を共通にしなければなりません
Lets look at a few examples to demonstrate
approach programming.
いくつかの例でアプローチプログラミングのデモを見てみましょう
Example 1: ILS RWY 22 at KROC (Rochester, NY, USA)
This is the simplest approach you can program.
これはプログラムすることができる、もっとも簡単なアプローチです
The outer marker is the only waypoint prior
to the runway.
アウターマーカーは滑走路の前の唯一のウェイポイントです
Also, the missed approach procedure is a
straight out procedure to an NDB.
ミストアプローチプロシージャーもまた NDB
へのストレートアウトプロシージャーです
There are no transition procedures to worry
about on this approach.
このアプローチについて心配するようなトランジッションプロシージャーはありません
The first step is to position your aircraft
at KROC.
最初のステップは飛行機を KROC 空港に持ってくることです
In the FS2000 menu it is listed as the “Greater
Rochester Intl” airport.
FS2000 メニューで "Greater Rochester
Intl" 空港を表示させます
In this example, we will program the approach
on the ground to demonstrate the steps required
to access the ARR page.
この例で、地上にてアプローチをプログラムするデモにより、ステップが要求する
ARR ページを呼びだします
Start programming by entering a departure
airport (KROC will do for our example) and
the arrival airport (in this case KROC).
出発空港 ( ここでの例では KROC でも良いです
) と到着空港 ( このケースでは KROC ) の入力でプログラミングを開始します
Make sure that you are using the RTE1 page
since RTE2 cannot be used to program and
save approach procedures.
RTE 2 はアプローチプロシージャーのプログラムと保存には使用できないので、RTE
1 ページの使用を確実にします
Press the LEGS key to display the LEGS page.
LEGS キーを押して LEGS ページを表示します
Enter the first waypoint in the approach
procedure.
アプローチプロシージャーの最初のウェイポイントを入力します
Type “MAPES” into the scratchpad and press
the 1L LSK.
スクラッチパッドに "MAPES" と入力し
1L LSK を押します
Since there are no further waypoints prior
to the runway, we must now place the desired
runway in the LEGS page.
滑走路の前にウェイポイントをそれ以上進めません。望みの滑走路を
LEGS ページに置かなければなりません
To do this, press the DEP ARR key on the
FMC keyboard.
これをしたら、FMC キーボードの DEP ARR キーを押します
This should call up the DEP ARR INDEX page.
これで DEP ARR INDEX ページが呼び出されます
If it does not, press the “< INDEX”
prompt at the 6L LSK.
もししなかったら、 6L LSK の "< INDEX"
プロンプトを押します
Now press the right LSK abeam the “KROC
ARR >” prompt.
"KROC ARR >" プロンプトの真横の右の
LSK を押します
This calls up the KROC ARRIVALS page.
これで KROC ARRIVALS ページが呼び出されます
The right side of the screen displays the
“RUNWAYS” available at KROC.
スクリーンの右側に KROC で利用可能な "RUNWAYS"
滑走路が表示されます
Press the 4R LSK to select runway 22.
4R LSK を押して滑走路 22 を選択します
Doing this places runway 22 in the LEGS page
listing below the MAPES waypoint.
これをすることにより、滑走路 22 が LEGS ページに置かれ、MAPES
ウェイポイントが下に表示されます
Press the LEGS key to return to the LEGS
page.
LEGS キーを押して LEGS ページに戻ります
Notice now that there is an entry below MAPES
called “RW22”.
これらは MAPES の下に "RW22" と呼び出されることに注意してください
The runway entry now becomes a waypoint.
滑走路のエントリーはウェイポイントになります
096
It also causes the runway symbol for runway
22 to be drawn on the EHSI.
滑走路 22 のための滑走路シンボルも EHSI 上に描かれます
The altitude displayed on the LEGS page abeam
the RW22 waypoint is automatically added
by the FMC.
高度が表示された LEGS ページの RW22 の真横のウェイポイントは、自動的に
FMC に追加されます
This should correspond to the runway touchdown
zone elevation.
これは滑走路のタッチダウンゾーンエレベーションに相当します
This completes the basic approach procedure.
これで基本のアプローチプロシージャーは完了です
Now you can add the missed approach waypoint
to the LEGS listing.
LEGS の表示にミストアプローチウェイポイントの追加を行うことができます
Type “AVN” into the scratchpad and press
the 3L LSK.
スクラッチパッドに "AVN" と入力し、3L
LSK を押します
Once all of the waypoints have been programmed
into the LEGS page, you can now enter altitude
restrictions for each waypoint.
いったん全てのウェイポイントが LEGS ページにプログラムされると、それぞれのウェイポイントのための高度制限を入力していくことができます
On the chart, MAPES has an altitude of 2500’
listed.
チャート上で、MAPES は 2500' と表示されています
Airspeed data for this waypoint can be entered
as well.
このウェイポイントの対気速度データは同じように入力することができます
A standard FMC value of 170 for approaches
should be entered.
通常 FMC の値はアプローチのため 170 が入力されます
So type “170/2500” into the scratchpad
and press the 1R LSK.
スクラッチパッドに "170/2500" と入力し、1R
LSK を押します
The missed approach procedure requires a
climb to 3000 feet.
ミストアプローチプロシージャーは 3000 フィートの上昇が必要です
Enter “3000” into the scratchpad and press
the 3R LSK.
スクラッチパッドに "3000" と入力し、3R
LSK を押します
This adds the missed approach altitude restriction
to the AVN waypoint.
これで AVN ウェイポイントのミストアプローチの高度制限が追加されます
Now that all of the waypoints and altitude
restrictions have been added to the LEGS
page, ACTIVATE and EXEC the route.
すべてのウェイポイントと高度制限は LEGS ページに追加され、ルートの
ACTIVATE と EXEC を行います
Then press the MENU key on the FMC keyboard
followed by the 5R LSK to access the SAVE
ROUTE menu.
そのあと、FMC キーボードの MENU キーを押して、つづけて
5R LSK を押して SAVE ROUTE メニューを呼び出します
On page 1 of the SAVE ROUTE menu, press the
4L LSK labeled “< SAVE LEGS AS STAR/APP”.
SAVE ROUTE メニューのページ 1 で、4L LSK
"< SAVE LEGS AS STAR/APP" を押します
This opens up the FILENAME data box abeam
the 5L LSK.
これで 5L LSK の真横に FILENAME データボックスが開きます
Because there is a runway listed on the LEGS
page, the FMC formats the FILENAME data box
to save the procedure as an approach rather
than a STAR.
なぜならば、LEGS ページに滑走路があり、FMC
は STAR よりアプローチのプロシージャーの保存のための
FILENAME データボックスをフォーマットします
Type the name of the procedure into the scratchpad.
スクラッチパッドにプロシージャーの名前を入力します
In this case type “ILS22” into the scratchpad
and press the 5L LSK to put the APP name
into the data box.
このケースではスクラッチパッドに "ILS22"
と入力し、5L LSK を押してデータボックスに
APP 名を入れます
Then press the 6L LSK to save the approach
to disk.
そのあと、6L LSK を押して、アプローチをディスクに保存します
With the approach saved, the next time the
KROC ARR page is accessed, the ILS 22 approach
will be listed on the right side of the
screen.
アプローチの保存を行うと、つぎの時に KROC
ARR ページを呼び出したら、ILS 22 アプローチが画面の右側に表示されるようになります
Selection of ILS22 on the ARR page adds all
of the approach waypoints to the LEGS page
as well as selects runway 22 for landing.
ARR ページでの ILS 22 選択は着陸のための滑走路
22 の選択と同様に LEGS ページのアプローチウェイポイントの全てが追加されます
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