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Saving Approach Procedures


Programming approach procedures is basically the same as programming STARs.
アプローチプロシージャーのプログラミングは基本的に STAR のプログラミングと同じです
The only exception is that during approach programming, the arrival runway is inserted into the LEGS page.
アプローチプログラムでのただひとつの例外は、到着滑走路が LEGS ページに挿入されないことです
This tells the FMC that the waypoints programmed are an approach procedure and should be saved as such.
これは FMC に命じます。ウェイポイントのプログラムはアプローチプロシージャーで、そのものとして保存されます
Since you should be very comfortable by now with saving FMC data, we will spare the detailed explanations of FMC conventions.
FMC データを保存するととても快適になり、FMC の慣習の詳細な説明の予備です

The procedures used to save ILS, LOC, VOR, RNAV and NDB approaches are exactly the same.
プロシージャーは保存した ILS , LOC , VOR , RNAV , NDB アプローチを使用し、正確に同じです
All waypoints on the approach procedure prior to the runway are added to the LEGS page.
滑走路の前のアプローチプロシージャーの全てのウェイポイントは LEGS ページに追加されます
Then, the desired landing runway is selected from the RUNWAY listing on the airport ARR page.
そのあと、望みの着陸滑走路は空港の ARR ページ上に表示されている RUNWAY から選択されます
Selection of a runway from this page inserts the runway into the LEGS page listing just below the last waypoint entry.
このページから滑走路を選択し、LEGS ページに滑走路を挿入して、最終のウェイポイントの入力の下に表示します
After a runway is selected, the missed approach waypoints can be added to the LEGS listing below the runway entry.
滑走路の選択後、ミストアプローチのウェイポイントは LEGS ページに追加され、滑走路入力の下に表示されます

Programming approaches can be done on the ground or in the air.
アプローチのプログラミングは地上、または上空にて行うことができます
However, it is probably more advantageous to program approaches from in the air.
しかしながら、上空でのアプローチのプログラミングのほうがおそらくより有利となります
Since a runway selection must be made from the airport ARR page during approach programming, you have to press the DEP ARR key to access this page.
滑走路の選択をして以来、アプローチプログラミングの間、DEP ARR キーを押してこのページを呼び出して、空港の ARR ページから作らなければなりません
If you are in the air flying around near the destination airport (the airport you are programming), pressing the DEP ARR key directly displays the destination ARR page.
もし目的地の空港の知覚を飛行中ならば ( プログラミングした空港 ) 、DEP ARR キーを押せばダイレクトに行き先の ARR ページが表示されます
If you program on the ground, the FMC directly displays either the DEP page or the INDEX page.
もし地上でのプログラミングの場合は、FMC はダイレクトに DEP ページか、または INDEX ページのどちらかを表示します
In this case, to get to the ARR page requires a few extra mouse clicks.
このケースでは、ちょっとのマウスクリックだけで ARR ページが呼び出せます
Therefore programming in the air can save some time.
その結果、上空でのプログラミングはいくらかの時間で保存することができます

Just like with STARs, approach procedures can have transition segments.
STAR もちょうどよくにていますが、アプローチプロシージャーはトランジッションの区画 ( セグメント ) を持つことができます
The procedure to save approach transition segments is the same as with STARs.
プロシージャーの保存は、アプローチトランジッションセグメントは STAR と同じようです
A technique used to program the FMC database calls for all waypoints beyond 10-miles from the runway to be included in an approach transition.
FMC のデータベースのプログラムを使用するテクニックは、アプローチトランジッションに含まれる滑走路から 10 マイル向こうの全てのウェイポイントを呼びます
For example, when an approach procedure is selected without any transitions, the FMC usually adds the outer marker fix as well as one more fix within a 10-mile range.
たとえば、アプローチプロシージャーがどのトランジッションも無しで選択された時、FMC は 10 マイルレンジ内のもうひとつと同様にたいていアウターマーカーフィックスを追加します
All other fixes outside of 10 miles are added to a transition procedure.
他のすべての 10 マイルより外のフィックスはトランジッションプロシージャーに追加されます

Saving approach procedures uses the same save prompt used to save STARs.
アプローチプロシージャーの保存は STAR の保存を同じ保存プロンプトを使用して行います
The FMC differentiates between a STAR and an approach procedure by looking to see if a runway entry is in the LEGS page.
FMC はもし滑走路のエントリーが LEGS ページにあれば、 STAR とアプローチプロシージャーを区別します
When a runway is listed in the LEGS page, the FMC formats the FILENAME data box to save the waypoints as an approach procedure.
滑走路が LEGS ページに表示されている時は、FMC は FILENAME データボックスをアプローチプロシージャーのウェイポイントの保存のフォーマットにします
The programmer must then name the saved file after the procedure being programmed since the file name is used to identify the
approach in the airports ARR page.
プログラマーは空港の ARR ページでアプローチの識別に使用したファイル名をプロシージャーのプログラムをした後、保存ファイルの名前にしなければなりません
For example, when saving an ILS procedure for runway 03, the approach procedure should be named “ILS03” when saved.
例えば、滑走路 03 のための ILS プロシージャーの保存の時は、アプローチプロシージャーは "ILS03" と名前をつけます
Or, if programming a VOR approach to the same runway, the approach procedure should be named “VOR03” when saved.
または、もし同じ滑走路で VOR アプローチのプログラミングの場合は、アプローチプロシージャーは保存の時 "VOR03" と名前をつけます


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Saving approach transitions uses the “< SAVE APP TRANS” prompt on page 2 of the SAVE ROUTE menu.

The procedure for saving approach transitions is exactly the same as for saving previous transition procedures.
アプローチトランジッションの保存のためのプロシージャーは前のトランジッションプロシージャーの保存とまったく同じです
The transition waypoints are placed in the LEGS page and then the SAVE APP TRANS prompt is used to call up the FILENAME data box for naming the transition.
トランジッションウェイポイントが LEGS ページに置かれ、SAVE APP TRANS プロンプトがトランジッションの名前のための FILENAME データボックスを呼び出します
As with the other types of transitions, approach transitions must share the name given to the approach to which it serves.
トランジッションの他のタイプでは、アプローチトランジッションは使用する空港の名前を共通にしなければなりません

Lets look at a few examples to demonstrate approach programming.
いくつかの例でアプローチプログラミングのデモを見てみましょう


Example 1: ILS RWY 22 at KROC (Rochester, NY, USA)




This is the simplest approach you can program.
これはプログラムすることができる、もっとも簡単なアプローチです
The outer marker is the only waypoint prior to the runway.
アウターマーカーは滑走路の前の唯一のウェイポイントです
Also, the missed approach procedure is a straight out procedure to an NDB.
ミストアプローチプロシージャーもまた NDB へのストレートアウトプロシージャーです
There are no transition procedures to worry about on this approach.
このアプローチについて心配するようなトランジッションプロシージャーはありません

The first step is to position your aircraft at KROC.
最初のステップは飛行機を KROC 空港に持ってくることです
In the FS2000 menu it is listed as the “Greater Rochester Intl” airport.
FS2000 メニューで "Greater Rochester Intl" 空港を表示させます
In this example, we will program the approach on the ground to demonstrate the steps required to access the ARR page.
この例で、地上にてアプローチをプログラムするデモにより、ステップが要求する ARR ページを呼びだします

Start programming by entering a departure airport (KROC will do for our example) and the arrival airport (in this case KROC).
出発空港 ( ここでの例では KROC でも良いです ) と到着空港 ( このケースでは KROC ) の入力でプログラミングを開始します
Make sure that you are using the RTE1 page since RTE2 cannot be used to program and save approach procedures.
RTE 2 はアプローチプロシージャーのプログラムと保存には使用できないので、RTE 1 ページの使用を確実にします

Press the LEGS key to display the LEGS page.
LEGS キーを押して LEGS ページを表示します
Enter the first waypoint in the approach procedure.
アプローチプロシージャーの最初のウェイポイントを入力します
Type “MAPES” into the scratchpad and press the 1L LSK.
スクラッチパッドに "MAPES" と入力し 1L LSK を押します
Since there are no further waypoints prior to the runway, we must now place the desired runway in the LEGS page.
滑走路の前にウェイポイントをそれ以上進めません。望みの滑走路を LEGS ページに置かなければなりません
To do this, press the DEP ARR key on the FMC keyboard.
これをしたら、FMC キーボードの DEP ARR キーを押します
This should call up the DEP ARR INDEX page.
これで DEP ARR INDEX ページが呼び出されます
If it does not, press the “< INDEX” prompt at the 6L LSK.
もししなかったら、 6L LSK の "< INDEX" プロンプトを押します
Now press the right LSK abeam the “KROC ARR >” prompt.
"KROC ARR >" プロンプトの真横の右の LSK を押します
This calls up the KROC ARRIVALS page.
これで KROC ARRIVALS ページが呼び出されます
The right side of the screen displays the “RUNWAYS” available at KROC.
スクリーンの右側に KROC で利用可能な "RUNWAYS" 滑走路が表示されます
Press the 4R LSK to select runway 22.
4R LSK を押して滑走路 22 を選択します
Doing this places runway 22 in the LEGS page listing below the MAPES waypoint.
これをすることにより、滑走路 22 が LEGS ページに置かれ、MAPES ウェイポイントが下に表示されます

Press the LEGS key to return to the LEGS page.
LEGS キーを押して LEGS ページに戻ります
Notice now that there is an entry below MAPES called “RW22”.
これらは MAPES の下に "RW22" と呼び出されることに注意してください
The runway entry now becomes a waypoint.
滑走路のエントリーはウェイポイントになります


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It also causes the runway symbol for runway 22 to be drawn on the EHSI.
滑走路 22 のための滑走路シンボルも EHSI 上に描かれます
The altitude displayed on the LEGS page abeam the RW22 waypoint is automatically added by the FMC.
高度が表示された LEGS ページの RW22 の真横のウェイポイントは、自動的に FMC に追加されます
This should correspond to the runway touchdown zone elevation.
これは滑走路のタッチダウンゾーンエレベーションに相当します

This completes the basic approach procedure.
これで基本のアプローチプロシージャーは完了です
Now you can add the missed approach waypoint to the LEGS listing.
LEGS の表示にミストアプローチウェイポイントの追加を行うことができます
Type “AVN” into the scratchpad and press the 3L LSK.
スクラッチパッドに "AVN" と入力し、3L LSK を押します




Once all of the waypoints have been programmed into the LEGS page, you can now enter altitude restrictions for each waypoint.
いったん全てのウェイポイントが LEGS ページにプログラムされると、それぞれのウェイポイントのための高度制限を入力していくことができます
On the chart, MAPES has an altitude of 2500’ listed.
チャート上で、MAPES は 2500' と表示されています
Airspeed data for this waypoint can be entered as well.
このウェイポイントの対気速度データは同じように入力することができます
A standard FMC value of 170 for approaches should be entered.
通常 FMC の値はアプローチのため 170 が入力されます
So type “170/2500” into the scratchpad and press the 1R LSK.
スクラッチパッドに "170/2500" と入力し、1R LSK を押します
The missed approach procedure requires a climb to 3000 feet.
ミストアプローチプロシージャーは 3000 フィートの上昇が必要です
Enter “3000” into the scratchpad and press the 3R LSK.
スクラッチパッドに "3000" と入力し、3R LSK を押します
This adds the missed approach altitude restriction to the AVN waypoint.
これで AVN ウェイポイントのミストアプローチの高度制限が追加されます




Now that all of the waypoints and altitude restrictions have been added to the LEGS page, ACTIVATE and EXEC the route.
すべてのウェイポイントと高度制限は LEGS ページに追加され、ルートの ACTIVATE と EXEC を行います
Then press the MENU key on the FMC keyboard followed by the 5R LSK to access the SAVE ROUTE menu.
そのあと、FMC キーボードの MENU キーを押して、つづけて 5R LSK を押して SAVE ROUTE メニューを呼び出します
On page 1 of the SAVE ROUTE menu, press the 4L LSK labeled “< SAVE LEGS AS STAR/APP”.
SAVE ROUTE メニューのページ 1 で、4L LSK "< SAVE LEGS AS STAR/APP" を押します
This opens up the FILENAME data box abeam the 5L LSK.
これで 5L LSK の真横に FILENAME データボックスが開きます
Because there is a runway listed on the LEGS page, the FMC formats the FILENAME data box to save the procedure as an approach rather than a STAR.
なぜならば、LEGS ページに滑走路があり、FMC は STAR よりアプローチのプロシージャーの保存のための FILENAME データボックスをフォーマットします
Type the name of the procedure into the scratchpad.
スクラッチパッドにプロシージャーの名前を入力します
In this case type “ILS22” into the scratchpad and press the 5L LSK to put the APP name into the data box.
このケースではスクラッチパッドに "ILS22" と入力し、5L LSK を押してデータボックスに APP 名を入れます
Then press the 6L LSK to save the approach to disk.
そのあと、6L LSK を押して、アプローチをディスクに保存します




With the approach saved, the next time the KROC ARR page is accessed, the ILS 22 approach will be listed on the right side of the
screen.
アプローチの保存を行うと、つぎの時に KROC ARR ページを呼び出したら、ILS 22 アプローチが画面の右側に表示されるようになります
Selection of ILS22 on the ARR page adds all of the approach waypoints to the LEGS page as well as selects runway 22 for landing.
ARR ページでの ILS 22 選択は着陸のための滑走路 22 の選択と同様に LEGS ページのアプローチウェイポイントの全てが追加されます