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IRS DESCRIPTION
IRS について



The Inertial Reference System (IRS) is a computer system that uses laser gyros to determine aircraft position, attitude, heading and acceleration.
慣性参照システム ( IRS ) はコンピューターシステムであり、飛行機の位置、姿勢、ヘディング、加速度をレーザージャイロを使用して表示します
It also provides track and ground speed information to the FMC along with wind speed and direction.
進路、対地速度の情報を風速、風向といっしょに FMC に提供します
The IRS has three separate Inertial Reference Units (IRU) controlled from the overhead panel.
IRS は 3 つの別れた部分からできており、慣性参照ユニット ( IRU ) はオーバーヘッドパネルからコントロールします
The data supplied by the IRS is used to generate the EADI and EHSI displays.
IRS から供給されるデータは EADI と EHSI 表示器に表示されます
It is also used by the autopilot and the FMC for navigation.
オートパイロットの使用とナビゲーションのための FMC もまた使用します

Normally all three IRUs are used by the FMC for navigation purposes.
標準的には全ての 3 つの IRU はナビゲーションの目的のため FMC は使用されます
If there is a problem with any of the IRUs the Captain’s FMC will revert to a single IRU source.
もしいくつかの IRU に問題がある場合は Captain's FMC はひとつの IRU に復帰するでしょう
If the L IRU is available it will use it.
もし L IRU が利用できる場合はこれが使用されます
If the L IRU is not available it uses the C IRU.
もし L IRU が利用できない場合は C IRU が使用されます
If both L and C IRUs fail the Captain’s FMC can only use FMC-generated position information.
もし L と C IRU がどちらも故障の場合 Captain's FMC は FMC が作る位置情報の使用だけができます

The FMC uses the average of the three IRS positions to determine where the aircraft is on the ground.
FMC は地上においては 3 つの IRS 位置の平均を使用します
Once in the air, the FMC updates its position using VOR/DME and/or VOR cross-radials.
一方上空においては FMC は VOR/DME や VOR クロス受信などを使用して位置を最新の物にします
The VOR/DME selector switch must be in AUTO for this to occur.
VOR/DME 選択スイッチは AUTO にしておく必要があります
If the switch is in MAN, the FMC will use the average position of the IRUs to display current aircraft position.
もしスイッチが MAN になっている場合は FMC 現在の飛行機の位置を表示するため IRU の位置情報の平均を使うでしょう
This is indicated by the FMC message “IRS NAV ONLY”.
これは "IRS NAV ONLY" と FMC に表示されます

The EADI and EHSI for the Captain are normally generated using data from the Left IRU with the Center IRU as an alternate source.
機長のための EADI と EHSI は普通左の IRU と中央の IRU を交互に使用してデータを作ります
However, in this sim it is possible to use data from either the Center or Right IRU if the left IRU fails.
しかしながら、このシムでは左の IRU が故障した時に中央または右の IRU からデータを作ることができます



IRS ALIGNMENT
IRS アライメント

Alignment is a process where the IRS orients itself with true North and establishes the current aircraft position using latitude/longitude co-ordinates entered by the pilot.
アライメントのプロセスは IRS 主体の真北と現在の飛行機の位置を確定するために緯度/経度のコーディネートをパイロットが入力します
The IRS normally requires an initialization period of 10 minutes for full alignment on the ground.
IRS は普通地上でフルにアライメントするため 10 分の初期化時間を必要とします
However, for simplicity we have reduced that to 2 minutes.
しかしながら、簡単化のため 2 分に減らしました
Alignment can only occur on the ground with the aircraft stopped and both AC and DC power available.
アライメントは地上にて飛行機が停止し、AC と DC の両方の電力を供給されている時に行うことができます
This means the IRUs will not align if the MAIN AC BUSES are not powered.
IRU のこの意味は、もしメイン AC バスが電力供給されていない場合はアラインできないということです
Once alignment is complete, the map display on the EHSI will be available along with the attitude ball on the EADI.
いったんアライメントが完成すると、EADI の姿勢ボールといっしょに使用可能になり EHSI のマップが表示されます

Normally at the gate all three IRUs are switched OFF.
普通ゲートにて全ての ( 3 つ ) の IRU は OFF になっています
The pilot selects NAV using the IRU selector switches to enter the ALIGN mode.
パイロットは IRU セレクタースイッチを ALIGN モードにセットして使うため NAV を選択します
At this time, the pilot enters the current aircraft latitude/longitude position using either the IRS keypad on the overhead or the FMC POS INIT page.
このとき、パイロットはオーバーヘッドまたは FMC POS INIT ページから IRS キーパッドを使用して現在の飛行機の緯度/経度位置を入力します
After the aircraft position is entered the IRUs will align and enter the NAV mode.
飛行機の位置の後、NAV モードによって IRU に整理、入力します
This is indicated when the EADI and EHSI start to display attitude and heading information.
これは EADI と EHSI が姿勢とヘディング情報を表示しはじめたときに表示されます

There is an option for “quick” alignment of the IRUs.
IRUs のアライメントを素早くするためのオプションがあります
If the present position of any IRU is incorrect the latitude/longitude can be updated using the ALIGN position of the IRU selector.
もし、いくつかの IRU の現在のポジションの緯度/経度が不正確な場合は IRU セレクターの ALIGN ポジションを使うことにより最新にすることができます
This function is only available on the ground with the aircraft stopped.
この機能は地上において飛行機が停止している場合にのみ可能となります
IRUs can be individually or collectively quick aligned.
IRUs は個々に、または集団として素早くアラインできます
Placing an individual IRU selector switch to ALIGN will remove the individual IRUs’ alignment allowing the pilot to enter new lat./long. co-ordinates into the IRS keypad or FMC POS INIT page.
個々の IRU セレクタースイッチを ALIGN にして、パイロットが IRS キーパッドまたは FMC POS INIT ページにて新しい緯度/経度のコーディネートをして個々の IRU を移します
After the new co-ordinates are entered the pilot places the selector back to NAV.
新しいコーディネートの後はパイロットは NAV にセレクターを戻して入力します
After 30 seconds the IRU will re-align with the new co-ordinates and EADI/EHSI data will redisplay.
30 秒後 IRU は新しいコーディネートと EADI/EHSI データが再表示され、再アラインされます