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IRS DESCRIPTION
IRS について
The Inertial Reference System (IRS) is a
computer system that uses laser gyros to
determine aircraft position, attitude, heading
and acceleration.
慣性参照システム ( IRS ) はコンピューターシステムであり、飛行機の位置、姿勢、ヘディング、加速度をレーザージャイロを使用して表示します
It also provides track and ground speed information
to the FMC along with wind speed and direction.
進路、対地速度の情報を風速、風向といっしょに
FMC に提供します
The IRS has three separate Inertial Reference
Units (IRU) controlled from the overhead
panel.
IRS は 3 つの別れた部分からできており、慣性参照ユニット
( IRU ) はオーバーヘッドパネルからコントロールします
The data supplied by the IRS is used to generate
the EADI and EHSI displays.
IRS から供給されるデータは EADI と EHSI 表示器に表示されます
It is also used by the autopilot and the
FMC for navigation.
オートパイロットの使用とナビゲーションのための
FMC もまた使用します
Normally all three IRUs are used by the FMC
for navigation purposes.
標準的には全ての 3 つの IRU はナビゲーションの目的のため
FMC は使用されます
If there is a problem with any of the IRUs
the Captain’s FMC will revert to a single
IRU source.
もしいくつかの IRU に問題がある場合は Captain's
FMC はひとつの IRU に復帰するでしょう
If the L IRU is available it will use it.
もし L IRU が利用できる場合はこれが使用されます
If the L IRU is not available it uses the
C IRU.
もし L IRU が利用できない場合は C IRU が使用されます
If both L and C IRUs fail the Captain’s
FMC can only use FMC-generated position information.
もし L と C IRU がどちらも故障の場合 Captain's
FMC は FMC が作る位置情報の使用だけができます
The FMC uses the average of the three IRS
positions to determine where the aircraft
is on the ground.
FMC は地上においては 3 つの IRS 位置の平均を使用します
Once in the air, the FMC updates its position
using VOR/DME and/or VOR cross-radials.
一方上空においては FMC は VOR/DME や VOR
クロス受信などを使用して位置を最新の物にします
The VOR/DME selector switch must be in AUTO
for this to occur.
VOR/DME 選択スイッチは AUTO にしておく必要があります
If the switch is in MAN, the FMC will use
the average position of the IRUs to display
current aircraft position.
もしスイッチが MAN になっている場合は FMC
現在の飛行機の位置を表示するため IRU の位置情報の平均を使うでしょう
This is indicated by the FMC message “IRS
NAV ONLY”.
これは "IRS NAV ONLY" と FMC に表示されます
The EADI and EHSI for the Captain are normally
generated using data from the Left IRU with
the Center IRU as an alternate source.
機長のための EADI と EHSI は普通左の IRU
と中央の IRU を交互に使用してデータを作ります
However, in this sim it is possible to use
data from either the Center or Right IRU
if the left IRU fails.
しかしながら、このシムでは左の IRU が故障した時に中央または右の
IRU からデータを作ることができます
IRS ALIGNMENT
IRS アライメント
Alignment is a process where the IRS orients
itself with true North and establishes the
current aircraft position using latitude/longitude
co-ordinates entered by the pilot.
アライメントのプロセスは IRS 主体の真北と現在の飛行機の位置を確定するために緯度/経度のコーディネートをパイロットが入力します
The IRS normally requires an initialization
period of 10 minutes for full alignment on
the ground.
IRS は普通地上でフルにアライメントするため
10 分の初期化時間を必要とします
However, for simplicity we have reduced that
to 2 minutes.
しかしながら、簡単化のため 2 分に減らしました
Alignment can only occur on the ground with
the aircraft stopped and both AC and DC power
available.
アライメントは地上にて飛行機が停止し、AC と DC の両方の電力を供給されている時に行うことができます
This means the IRUs will not align if the
MAIN AC BUSES are not powered.
IRU のこの意味は、もしメイン AC バスが電力供給されていない場合はアラインできないということです
Once alignment is complete, the map display
on the EHSI will be available along with
the attitude ball on the EADI.
いったんアライメントが完成すると、EADI の姿勢ボールといっしょに使用可能になり
EHSI のマップが表示されます
Normally at the gate all three IRUs are switched
OFF.
普通ゲートにて全ての ( 3 つ ) の IRU は OFF
になっています
The pilot selects NAV using the IRU selector
switches to enter the ALIGN mode.
パイロットは IRU セレクタースイッチを ALIGN
モードにセットして使うため NAV を選択します
At this time, the pilot enters the current
aircraft latitude/longitude position using
either the IRS keypad on the overhead or
the FMC POS INIT page.
このとき、パイロットはオーバーヘッドまたは
FMC POS INIT ページから IRS キーパッドを使用して現在の飛行機の緯度/経度位置を入力します
After the aircraft position is entered the
IRUs will align and enter the NAV mode.
飛行機の位置の後、NAV モードによって IRU
に整理、入力します
This is indicated when the EADI and EHSI
start to display attitude and heading information.
これは EADI と EHSI が姿勢とヘディング情報を表示しはじめたときに表示されます
There is an option for “quick” alignment
of the IRUs.
IRUs のアライメントを素早くするためのオプションがあります
If the present position of any IRU is incorrect
the latitude/longitude can be updated using
the ALIGN position of the IRU selector.
もし、いくつかの IRU の現在のポジションの緯度/経度が不正確な場合は
IRU セレクターの ALIGN ポジションを使うことにより最新にすることができます
This function is only available on the ground
with the aircraft stopped.
この機能は地上において飛行機が停止している場合にのみ可能となります
IRUs can be individually or collectively
quick aligned.
IRUs は個々に、または集団として素早くアラインできます
Placing an individual IRU selector switch
to ALIGN will remove the individual IRUs’
alignment allowing the pilot to enter new
lat./long. co-ordinates into the IRS keypad
or FMC POS INIT page.
個々の IRU セレクタースイッチを ALIGN にして、パイロットが
IRS キーパッドまたは FMC POS INIT ページにて新しい緯度/経度のコーディネートをして個々の
IRU を移します
After the new co-ordinates are entered the
pilot places the selector back to NAV.
新しいコーディネートの後はパイロットは NAV
にセレクターを戻して入力します
After 30 seconds the IRU will re-align with
the new co-ordinates and EADI/EHSI data will
redisplay.
30 秒後 IRU は新しいコーディネートと EADI/EHSI
データが再表示され、再アラインされます
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