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AFDS DESCRIPTION
AFDS について
Automated flight on the 767 is made possible
by the Automatic Flight Director System (AFDS).
767 の自動フライトはオートマチック・フライトディレクターシステム
( AFDS ) により可能になります
The AFDS uses the following components: an
autothrottle, a flight director, three autopilots,
a Thrust Computer, a Flight Management Computer,
and a Mode Control Panel (or MCP, pictured
above).
AFDS は次のコンポーネントを使用します:オートスロットル、フライトディレクター、3つのオートパイロット、スラストコンピューター、フライトマネージングコンピューター、モードコントロールパネル
( MCP、上記の図 )
The MCP is the main interface between the
pilot and computer.
MCP はパイロットとコンピューターを結ぶメインのインターフェースです
When we talk about engaging an AFDS mode
we are talking about making selections on
the MCP.
AFDS モードのエンゲージングについて話すことは、MCP
の選択について話すことと同じです
All AFDS modes are announced on the EADI.
全ての AFDS モードは EADI 上に表示されます
The AFDS in this panel has all of the capabilities
found in the real aircraft.
このパネルの AFDS はすべて実際の飛行機のものと同じ能力を持っています
This system is capable of automatically flying
the aircraft from just after takeoff until
making a complete automatic landing and rollout.
このシステム離陸後すぐから完全な自動着陸とロールアウトまで自動飛行を可能にします
The AFDS autothrottle can manage aircraft
power in all phases of flight from takeoff
until automatic landing, if desired.
AFDS オートスロットルはフライトの離陸から自動着陸まで
( お望みなら ) 全ての行程において飛行機のパワーをマネージングできます
The AFDS works with the Thrust Management
Computer (TMC) and the Flight Management
Computer (FMC) to make completely automated
flight possible.
AFDS はスラストマネージングコンピューター
( TMC ) とフライトマネージングコンピューター
( FMC ) といっしょに働き、完全な自動フライトを可能にします
The TMC controls power available to the autothrottle.
TMC はオートスロットルを利用してパワーをコントロールします
The FMC is the interface for Lateral Navigation
(LNAV) and Vertical Navigation (VNAV) capabilities
(discussed in the FMC/NAV section).
FMC は水平方向のナビゲーション ( LNAV ) と垂直方向のナビゲーション
( VNAV ) を可能にするインターフェースです
( FMC/NAV セクションにて詳しく説明しています
)
FLIGHT DIRECTOR
フライトディレクター
The Flight Director system is turned on and
off using the F/D switch on the left side
of the MCP.
フライトディレクターシステムは MCP の左側の
F/D スイッチで ON/OFF します
When the Flight Director switch is turned
ON, the EADI announces “FD” along with
the active AFDS modes.
フライトディレクターが ON の時、EADI に "FD"
と表示され AFDS モードがアクティブになります
On the ground the flight director is initially
in “takeoff” mode and “TO” is displayed
as the active AFDS modes.
地上にてフライトディレクターは最初 "離陸"
モードになり AFDS モードがアクティブになると
"TO" と表示されます
Also the Flight Director command bars are
displayed on the EADI.
フライトディレクターのコマンドバーも EADI
に表示されます
The pilot can manually fly the airplane by
adjusting pitch and bank to keep the FD command
bars centered.
パイロットはピッチとバンクを FD コマンドバーが中央になるように手動飛行もできます
This ensures that the plane is following
the AFDS-commanded flight path.
これは飛行機を AFDS コマンデッド飛行経路にしたがって確実にします
The commanded flight path is based on pilot
inputs to the MCP and the FMC.
コマンデッド飛行経路はパイロットが MCP と
FMC にインプットした情報を元にしています
The pilot can manually fly the airplane using
the flight director.
パイロットはフライトディレクターを使って手動飛行も行えます
With the flight director turned on, all AFDS
modes of operation can be engaged and are
displayed on the EADI.
フライトディレクターを ON にすることで操作の全ての
AFDS モードはエンゲージでき、EADI に表示されます
The flight director commands a path for the
pilot to fly based on MCP settings.
フライトディレクターはパイロットの MCP へのセッティングを元に指揮をとります
Manually flying the airplane without the
flight director is possible, but the AFDS
modes will not be available.
フライトディレクター無しでの手動飛行も可能ですが、AFDS
モードは使用できません
The flight director should always be turned
on and an AFDS mode selected prior to engaging
the autopilot in CMD mode.
フライトディレクターはいつも ON にして、AFDS
モードはより重要な CMD モードのオートパイロットにしておいてください
Engagement of an autopilot without an AFDS
mode selection is possible but may result
in an undesirable aircraft flight path.
AFDS モード無しのオートパイロットのエンゲージメントも可能ですが、飛行機の飛行経路は望ましくない結果になります
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