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FLIGHT CONTROLS DESCRIPTION
フライトコントロールについて

The flight controls and landing gear on the 767 require electrical and hydraulic power for normal operation.
767 のフライトコントロールとランディングギアは通常の運転において電力と油圧パワーを必要とします
Some systems have an absolute requirement for hydraulic power while others can use electrically powered alternate systems
for operation.
いくつかのシステムは油圧パワーが完全に必要ですが、そのたは運転のため電力やオルタネートシステムが使用できます

The flight controls are broken down into two groups: Primary flight controls and Secondary flight controls.
フライトコントロールは 2 つのグループに分類されます:プライマリーフライトコントロールとセコンダリーフライトコントロールです
The Primary flight controls consist of the elevators, ailerons and rudder.
プライマリーフライトコントロールはエレベーター、エルロン、ラダーからなります
The Secondary flight controls consist of the leading edge flaps, trailing edge flaps, stabilizer trim, and spoilers.
セコンダリーフライトコントロールはリーディングエッジフラップ、トレーリングエッジフラップ、スタビライザー、スポイラーからなります

The landing gear consists of one nose gear assembly and two main gear assemblies.
ランディングギアは 1 つのノーズギアアッセンブリと 2 つのメインギアアッセンブリからなっています
The brakes are installed on the main landing gear only.
ブレーキはメインランディングギアにのみ取り付けられています



PRIMARY FLIGHT CONTROLS
プライマリーフライトコントロール

The primary flight controls consist of the elevators, ailerons and rudder.
エレベーター、エルロン、ラダーのプライマリーフライトコントロールがあります
Flight control surface positions can be monitored on the lower EICAS screen STATUS page.
フライトコントロールの表面のポジションは下の EICAS スクリーンの STATUS ページでモニターすることができます 
Movement of the flight controls is accomplished through the keyboard, yoke or joystick.
フライトコントロールを動かすことはキーボード、ヨークまたはジョイスティックで成し遂げられます
There are no panel controls for the movement of the flight controls.
フライトコントロールを動かすためのパネルコントロールはありません

All Primary flight controls have an absolute requirement for hydraulic power to function.
すべてのプライマリーフライトコントロールは機能するための油圧パワーを要求します
For this reason they all receive partial hydraulic power from all three hydraulic systems.
この理由は、それら全ては部分的に全ての 3 つの油圧システムから油圧パワーを受けているからです
This creates triple redundancy for power to these controls in the unlikely event there are multiple failures in the hydraulic system.
この 3 つの重複はこれらのコントロールへのパワーのための油圧システムが複合された故障で在りそうもない状況のために使えなくなることは無いであろうためです
Additionally, a Ram Air Turbine (RAT) in the center hydraulic system can be deployed to create pressure for the operation of these flight controls in the event of a (highly unlikely) complete loss of all hydraulic pumps or of a dual engine flameout.
さらに、中央の油圧システムのラムエアータービン ( RAT ) を展開することができます。これらのフライトコントロールを動かすための圧力を作り出すことができます。( まったくありそうもないですが ) 両方のエンジンが燃焼停止するか、全ての油圧ポンプが完全に失われた場合でも

On the side auxiliary panel there are six flight control shutoff valve buttons.
横の補助パネルには 6 つのフライトコントロールのシャットオフバルブボタンがあります
These buttons are primarily used on the ground to isolate a leaking system.
これらのボタンは主として地上においてリーキングシステムの分離のために使用されます
Pressing these buttons shuts off hydraulic power to the flight controls.
これらのボタンを押してフライトコントロールへの油圧パワーをシャットオフします
An EICAS message is generated if any of these buttons is turned off.
EICAS メッセージはもしこれらのボタンのいくつかが OFF にされた場合メッセージが作られます
Pressing the <shift> <7> keys simultaneously accesses the side auxiliary panel.
<shift> <7> キーを同時に押すとサイドの補助パネルを表示します



SECONDARY FLIGHT CONTROLS
セコンダリーフライトコントロール

The secondary flight controls consist of the leading and trailing edge flaps, stabilizer trim and spoilers.
第 2 のフライトコントロールはリーディングアンドトレーリングエッジフラップ、スタビライザートリム、スポイラーです
The spoilers have an absolute requirement for hydraulic power for normal operation.
スポイラーは通常の運転では必ず油圧が必要となります
The flaps and stabilizer trim both have alternate methods of operation if the primary power sources fail.
フラップとスタビライザートリムの両方はもしプライマリーパワーソースが故障しても代替の方法があります