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FLIGHT CONTROLS DESCRIPTION
フライトコントロールについて
The flight controls and landing gear on the
767 require electrical and hydraulic power
for normal operation.
767 のフライトコントロールとランディングギアは通常の運転において電力と油圧パワーを必要とします
Some systems have an absolute requirement
for hydraulic power while others can use
electrically powered alternate systems
for operation.
いくつかのシステムは油圧パワーが完全に必要ですが、そのたは運転のため電力やオルタネートシステムが使用できます
The flight controls are broken down into
two groups: Primary flight controls and Secondary
flight controls.
フライトコントロールは 2 つのグループに分類されます:プライマリーフライトコントロールとセコンダリーフライトコントロールです
The Primary flight controls consist of the
elevators, ailerons and rudder.
プライマリーフライトコントロールはエレベーター、エルロン、ラダーからなります
The Secondary flight controls consist of
the leading edge flaps, trailing edge flaps,
stabilizer trim, and spoilers.
セコンダリーフライトコントロールはリーディングエッジフラップ、トレーリングエッジフラップ、スタビライザー、スポイラーからなります
The landing gear consists of one nose gear
assembly and two main gear assemblies.
ランディングギアは 1 つのノーズギアアッセンブリと
2 つのメインギアアッセンブリからなっています
The brakes are installed on the main landing
gear only.
ブレーキはメインランディングギアにのみ取り付けられています
PRIMARY FLIGHT CONTROLS
プライマリーフライトコントロール
The primary flight controls consist of the
elevators, ailerons and rudder.
エレベーター、エルロン、ラダーのプライマリーフライトコントロールがあります
Flight control surface positions can be monitored
on the lower EICAS screen STATUS page.
フライトコントロールの表面のポジションは下の
EICAS スクリーンの STATUS ページでモニターすることができます
Movement of the flight controls is accomplished
through the keyboard, yoke or joystick.
フライトコントロールを動かすことはキーボード、ヨークまたはジョイスティックで成し遂げられます
There are no panel controls for the movement
of the flight controls.
フライトコントロールを動かすためのパネルコントロールはありません
All Primary flight controls have an absolute
requirement for hydraulic power to function.
すべてのプライマリーフライトコントロールは機能するための油圧パワーを要求します
For this reason they all receive partial
hydraulic power from all three hydraulic
systems.
この理由は、それら全ては部分的に全ての 3
つの油圧システムから油圧パワーを受けているからです
This creates triple redundancy for power
to these controls in the unlikely event there
are multiple failures in the hydraulic system.
この 3 つの重複はこれらのコントロールへのパワーのための油圧システムが複合された故障で在りそうもない状況のために使えなくなることは無いであろうためです
Additionally, a Ram Air Turbine (RAT) in
the center hydraulic system can be deployed
to create pressure for the operation of these
flight controls in the event of a (highly
unlikely) complete loss of all hydraulic
pumps or of a dual engine flameout.
さらに、中央の油圧システムのラムエアータービン
( RAT ) を展開することができます。これらのフライトコントロールを動かすための圧力を作り出すことができます。(
まったくありそうもないですが ) 両方のエンジンが燃焼停止するか、全ての油圧ポンプが完全に失われた場合でも
On the side auxiliary panel there are six
flight control shutoff valve buttons.
横の補助パネルには 6 つのフライトコントロールのシャットオフバルブボタンがあります
These buttons are primarily used on the ground
to isolate a leaking system.
これらのボタンは主として地上においてリーキングシステムの分離のために使用されます
Pressing these buttons shuts off hydraulic
power to the flight controls.
これらのボタンを押してフライトコントロールへの油圧パワーをシャットオフします
An EICAS message is generated if any of these
buttons is turned off.
EICAS メッセージはもしこれらのボタンのいくつかが
OFF にされた場合メッセージが作られます
Pressing the <shift> <7> keys
simultaneously accesses the side auxiliary
panel.
<shift> <7> キーを同時に押すとサイドの補助パネルを表示します
SECONDARY FLIGHT CONTROLS
セコンダリーフライトコントロール
The secondary flight controls consist of
the leading and trailing edge flaps, stabilizer
trim and spoilers.
第 2 のフライトコントロールはリーディングアンドトレーリングエッジフラップ、スタビライザートリム、スポイラーです
The spoilers have an absolute requirement
for hydraulic power for normal operation.
スポイラーは通常の運転では必ず油圧が必要となります
The flaps and stabilizer trim both have alternate
methods of operation if the primary power
sources fail.
フラップとスタビライザートリムの両方はもしプライマリーパワーソースが故障しても代替の方法があります
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