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IN REAL AVIATION. Level-D Simulations 767-300...........Page
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FUEL SYSTEM
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FUEL SYSTEM
燃料システム
Three separate fuel tanks capable of carrying
a combined total of 161,000 pounds of fuel
are contained in the wings and center fuselage.
合計161,000ポンドの燃料を搭載できる容量を持つ3つの燃料タンクは、翼と胴体の中央に収容されています。
Each tank has two electric pumps that deliver
fuel under pressure to the engines or the
APU.
それぞれのタンクには、エンジンあるいはAPUへ圧縮された燃料を送るための2つの電気ポンプがあります。
All three tanks are capable of supplying
fuel to either engine via two crossfeed valves.
3つタンク全てに、2つのクロスフィードバルブを介してどちらのエンジンにも燃料を供給できます。
There are no provisions for the transfer
of fuel between tanks in flight.
フライト中にタンク間の燃料を移動させる装備はありません。
The overhead Fuel Panel provides for control
over the fuel system as well as quantity
indications.
オーバーヘッド燃料パネルでは、表示されているのと同じ量の燃料を燃料システム介し制御できます。
Main Wing Tanks
主翼タンク
Each wing contains a fuel tank capable of
carrying 40,700 pounds of fuel per tank.
それぞれの翼には、1タンクあたり40,700ポンドの燃料を搭載できる燃料タンクがあります。
These two tanks are considered the main fuel
tanks.
それら2つのタンクは、メイン燃料タンクと呼ばれます。
Each tank contains two fuel pumps labeled
forward (FWD) and aft (AFT) for the delivery
of fuel under pressure to the engines.
それぞれのタンクには、エンジンに圧縮された燃料を供給するための、前部(FWD)と後部(AFT)と記載された2つの燃料ポンプがあります。
If these pumps fail, fuel from either wing
tank can gravity feed to the engines at most
altitudes.
もしそれらのポンプが故障すると、それぞれの主翼タンクからの燃料は、ほとんどの高度においてエンジンへ重力方式で供給できます。
Gravity feed at high altitudes may lead to
reduced engine power or engine flameout.
高高度での重力方式での供給は、エンジンパワーの減少やエンジンフレームアウトに至るかもしれません。
The fuel pumps are powered via the Main AC
buses in a cross wired configuration such
that failure of one AC bus leaves one fuel
pump operating per tank.
燃料ポンプは、1つのACバスの故障が1つタンクに対し1つの燃料ポンプが作動したままになるよう、交差した有線の構成をもつメインACバスを介して動作します。
The Left Main AC Bus powers the Left AFT
and Right FWD fuel pumps.
左のメインACバスは、左のAFTおよび右のFWD燃料ポンプを作動させます。
The Right Main AC Bus powers the Left FWD
and Right AFT fuel pumps.
右のメインACバスは、左のFWDおよび右のAFT燃料ポンプを作動させます。
Fuel for operation of the APU is normally
provided by the Left wing tank.
APUの動作用燃料は、通常左の主翼タンクから供給されます。
When the APU is switched ON, the Left FWD
fuel pump operates automatically provided
AC power is available.
APUのスイッチがONになると、左のFWD燃料ポンプが自動的に作動し、AC電源が有効になります。
Therefore, the PRESS light in the Left FWD
fuel pump will extinguish anytime the APU
is in use regardless of the pumps switch
position.
よって、左のFWD燃料ポンプのPRESSライトは、ポンプスイッチの位置によらずAPUが使用中であるときはいつでも消灯します。
The FUEL CONFIG light on the Fuel Panel illuminates
to indicate either low fuel quantity or an
imbalanced fuel condition in the main tanks.
燃料パネル上のFUEL CONFIGライトは、残燃料の容量が少ないか、メインタンクで不均衡な燃料の状態であることを示すため、点灯します。
If the fuel quantity in either wing tank
drops below 2,200 pounds, the FUEL CONFIG
light on the Fuel Panel illuminates along
with an EICAS caution of LOW FUEL.
もし、主翼タンクの燃料の容量が2,200ポンド以下に減少すると、燃料パネル上のFUEL
CONFIGライトがEICASへのLOW FUEL警告とともに点灯します。
If the lateral balance of the wing tanks
is not maintained to within 1500 to 2500
pounds (depending on aircraft weight), the
FUEL CONFIG light illuminates and a FUEL
CONFIG EICAS message is displayed.
もし、主翼タンクの左右のバランスが、1500から2500ポンド(航空機の重量にも依存する)内に維持されていないと、FUEL
CONFIGライトが点灯し、FUEL CONFIGのEICASメッセージが表示されます。
Center Tanks
中央タンク
The center fuel tank is contained in the
fuselage and is capable of holding 80,400
lbs. of fuel.
中央燃料タンクは胴体に収容されており、80,400ポンドの燃料を搭載することができます。
This tank contains two electric fuel pumps
labeled Left and Right for delivery of fuel
to the engines.
このタンクは、エンジンへ燃料を送る左と右と表示された2つの電気燃料ポンプを持ちます。
The center tank fuel pumps are powered from
the Main AC buses.
中央タンクの燃料ポンプは、メインACバスにより動作します。
The Left Main AC Bus powers the Left pump.
左のメインACバスは、左のポンプを作動させます。
The Right Main AC Bus powers the Right pump.
右のメインACバスは、右のポンプを作動させます。
Unlike the wing tanks, fuel cannot be gravity
fed from the center tank.
主翼タンクと違い、燃料は中央タンクから重力方式で供給できません。
This makes access to center tank fuel absolutely
dependent on the two electric fuel pumps.
これは、中央タンクの燃料に2つの電気燃料ポンプを完全に依存しているためです。
The fuel pumps in the center tank provide
approximately twice the output pressure of
the wing tank pumps.
中央タンク内の燃料ポンプは、主翼タンクポンプの外部への圧力を2度与えます。
Any time the center tank fuel pumps are ON,
the engines are provided fuel exclusively
from the center tank since these pumps overpower
the pressure produced by the wing tank pumps.
中央タンクの燃料ポンプがONであるときはいつでも、それらポンプが主翼タンクのポンプにより生じる圧力が加えられるまで、エンジンは中央タンクからのみ燃料が供給されます。
In normal operations, all fuel pumps on the
Fuel Panel are turned ON when fuel is carried
in the center tank.
通常の操作において、燃料が中央タンクに搭載されているときは、燃料パネル上の全ての燃料ポンプをONにします。
In this configuration, fuel from the center
tank is exhausted first.
この構成では、中央タンクからの燃料が先に消費されます。
The center tank fuel pumps are inhibited
from operating anytime their respective engine
is shut down or N2 is below 50%.
中央タンクの燃料ポンプは、それぞれのエンジンが停止している、あるいはN2が50%以下の場合はいつでも、動作を制限できます。
In this condition, the PRESS light in each
center tank pump switch will illuminate even
if the pump is switched ON.
この状態では、たとえポンプのスイッチがオンであっても、それぞれの中央タンクポンプスイッチのPRESSライトが点灯するでしょう。
The inhibit is removed when the N2 for the
respective engine is above 50%.
この制限は、それぞれのエンジンのN2が50%以上のときはいつでも解除されます。
The FUEL CONFIG light on the Fuel Panel illuminates
any time the center tank fuel quantity is
above 1200 pounds and the center tank pumps
are not selected ON.
燃料パネル上のFUEL CONFIGライトは、中央タンク燃料の容量が1200ボンド以上で、中央タンクポンプがオンに選択されていない時はいつでも、点灯します。
Fuel Quantity and Distribution
燃料の容量と分散
A fuel quantity gauge is located on the overhead
panel just below the Fuel Panel.
燃料容量計は、オーバーヘッドパネル上、ちょうど燃料パネルの下にあります。
The fuel quantity for all three tanks plus
the total fuel quantity is displayed.
3つ全てのタンクの燃料容量を加算した合計燃料容量が、表示されます。
Total fuel quantity is also available from
the FMC.
合計燃料容量は、FMCからも入手できます。
The fuel quantity gauge is powered from the
battery bus.
燃料容量計は、バッテリバスから動力を得ます。
When fueling the aircraft, the main wing
tanks are normally filled first.
航空機が給油する時、主翼タンクが通常最初に満杯になります。
When more than 80,000 pounds of fuel is required,
the center tank is used only after the main
wing tanks are full.
80,000ポンド以上の燃料が必要の場合、主翼タンクが満杯になった後だけ中央タンクが使われます。
Any fuel carried in the center tank should
be burned prior to using fuel from the wing
tanks.
中央タンクに搭載される燃料はいずれも、主翼タンクから使われる燃料より先に燃焼されなければなりません。
This is accomplished by turning on all fuel
pumps prior to engine start.
これは、エンジン始動よりも先に全ての燃料ポンプをオンにすることで行われます。
As the center tank is emptied, fuel to the
engines continues uninterrupted from the
main wing tanks.
中央タンクが空になると、エンジンへの燃料は主翼タンクから中断せずに送り続けられます。
The PRESS lights in the center tank pumps
illuminate when fuel is exhausted from the
center tank.
中央タンクポンプのPRESSライトは、燃料が中央タンクから使い尽くされると点灯します。
Fuel Crossfeed
燃料のクロスフィード(移送)
The fuel system is normally operated with
fuel from each wing tank supplying its respective
engine after any center tank fuel is exhausted.
燃料システムは、通常いずれかの中央タンクの燃料が使い果たされると、それぞれのエンジンに供給する主翼タンクからの燃料で作動します。
Two crossfeed valves on the Fuel Panel permit
fuel to feed from any one wing tank to both
engines.
燃料パネル上の2つのクロスフィードバルブは、ある1つの主翼タンクからそれぞれのエンジンに燃料を供給させます。
Both valve switches are normally turned on
during crossfeed operations.
両バルブスイッチは、通常クロスフィード操作の間にオンにします。
However, only one valve is required for a
successful crossfeed.
しかし、クロスフィードのためには1つのバルブのみあれば十分です。
The second valve is for system redundancy.
2番目のバルブは、システムの冗長性のためにあります。
Wing tank fuel balance is maintained by supplying
both engines with fuel exclusively from the
wing tank with the highest quantity until
balance is achieved.
主翼タンク燃料のバランスは、バランスがとれるまで、もっぱら最も搭載量の多い主翼タンクから燃料を両エンジンへ供給することで維持されます。
Opening the crossfeed valve permits fuel
from one wing tank to pass through the crossfeed
manifold to supply fuel to both engines.
クロスフィードバルブを開くことで、1つの主翼タンクからの燃料をクロスフィードマニホールドを通って、両エンジンに燃料が供給されます。
This is achieved by opening the crossfeed
valves and turning off the fuel pumps in
the wing tank with the least amount of fuel.
これは、クロスフィードバルブを開くことで行われ、燃料の残容量が少なくなると主翼タンクの燃料ポンプをオフにします。
When the wing tanks are even, turn the fuel
pumps back on and close the crossfeed valves
to restore the fuel system to normal operation.
主翼タンクが均一のとき燃料ポンプをオンに戻し、燃料システムを通常の動作に戻すためクロスフィードバルブを閉じます。
Note that fuel crossfeed will not work with
the center tank pumps operating since they
overpower the wing tank pumps.
燃料クロスフィードは、主翼タンクを過負荷にするため、中央タンクポンプが作動しているときは働かないことに注意してください。
Also, the crossfeed valves do not permit
transfer of fuel between wing tanks.
また、クロスフィードバルブは、主翼タンク間の燃料の移送も行いません。
Fuel Dumping
燃料投棄
Inoperative at this time.
今回は、動作しません。
This feature is scheduled to be added in
the future.
この機能は、将来追加される予定です。
Fuel Panel Controls
燃料パネルの制御
1- FWD and AFT Main Fuel Pump Switches: Control power to the FWD and AFT fuel pumps
in the main wing tanks.
FWDおよびAFTメイン燃料ポンプスイッチ: 主翼タンクにあるFWDとAFT燃料ポンプの動作を制御します。
2 - Center Tank Fuel Pump Switches: Control power to the Left and Right center
tank fuel pumps.
中央タンク燃料ポンプスイッチ: 左と右の中央タンク燃料ポンプの動作を制御します。
3- FUEL CONFIG Light: Illuminates for any of the following reasons:
FUEL CONFIG ライト: 次の理由のいずれかにより点灯します。
4- Crossfeed Valve Switches: Control the opening and closing of the crossfeed
valves.
クロスフィードバルブスイッチ: クロスフィードバルブの開閉を制御します。
Permits one wing tank to provide fuel for
both engines.
1つの主翼タンクで両エンジンへの燃料供給を可能にします。
To crossfeed fuel from one wing tank to both
engines:
1つの主翼タンクから両方のエンジンへ燃料をクロスフィード(移送)する場合:
To terminate the crossfeed operation:
クロスフィード操作を終了する場合:
Note: Crossfeed will not work when the center
tank pumps are ON.
注意: クロスフィードは中央タンクポンプがONの時は作動しません。
Fuel Quantity Gauge
燃料容量計
The fuel quantity gauge displays in either
English or Metric, depending on FS2004 settings.
燃料容量計は、FS2004の設定に依存し、EnglishもしくはMetricのどちらかで表示します。
Fuel System Normal Procedures
燃料システム標準操作手順(ノーマルプロシージャ)
PREFLIGHT
飛行前
Main Fuel Pump Switches - OFF メイン燃料ポンプスイッチ - OFF Center Fuel Pump Switches - OFF 中央燃料ポンプスイッチ - OFF Crossfeed Switches - OFF クロスフィードスイッチ - OFF Fuel Quantity and Balance - Check 燃料容量とバランス - チェック(確認) |
STARTING
始動
Main Fuel Pump Switches - ON メイン燃料ポンプスイッチ - ON Center Fuel Pump Switches - As required 中央燃料ポンプスイッチ - 必要に応じて |
IN FLIGHT
飛行中
Center Fuel Pump Switches - OFF when center
tank is empty 中央燃料ポンプスイッチ - 中央タンクが空の時にOFFにする Fuel Balance - Maintain 燃料バランス - 維持させる Fuel crossfeed procedure: 燃料クロスフィード操作手順: Center Fuel Pump Switches - OFF 中央燃料ポンプスイッチ - OFF Crossfeed Switches - ON クロスフィードスイッチ - ON Main Fuel Pump Switches - OFF for the tank with less fuel メイン燃料ポンプスイッチ - タンクの燃料が少ない場合にOFF when balanced: 均一の場合: Main Fuel Pump Switches - ON メイン燃料ポンプスイッチ - ON Crossfeed Switches - OFF クロスフィードスイッチ - OFF Center Fuel Pump Switches - As required 中央燃料ポンプスイッチ - 必要に応じて |
POSTFLIGHT
飛行後
Main Fuel Pump Switches - OFF メイン燃料ポンプスイッチ - OFF Center Fuel Pump Switches - OFF 中央燃料ポンプスイッチ - OFF |
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